ဘ၀ကို ျခေသၤ့တစ္ေကာင္လုိ ျဖတ္သန္းမယ္ ဆိုတဲ့ေဂ်ာက္ဂ်က္
ဂီတဟာ လူသားေတြရဲ႕ စိတ္ကို အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းလဲ သြားေစ ႏုိင္ပါတယ္။ ဂီတသံစဥ္ ခ်ဳိခ်ဳိေတြသာ မရွိရင္ ကမာၻႀကီးလည္း မလွပ ႏုိင္ေတာ့ဘူး ဆုိတဲ့
အတိသယ၀ုတိၱ အလကၤာေတြနဲ႔ေတာင္ အလြန္အၾကဴး ဖြဲ႔ဆုိရင္း ဂီတကို ခ်ီးေျမႇာက္ၾကတာေတြေတာင္ ရွိပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ဂီတက စိတ္ကို ႏူးညံ့ေစတယ္။ တခ်ဳိ႔ ဂီတက ရဲရင့္ေစတယ္။ တခ်ဳိ႕ဂီတက ျမဴးႂကြ သြက္လက္ေစတယ္။
တခ်ဳိ႕ဂီတက ေတြေ၀ မိန္းေမာေစတယ္။ တခ်ဳိ႕...စသျဖင့္ ဂီတ ပုံစံေတြမွာ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဘာပဲေျပာေျပာ ေခတ္အဆက္ဆက္က လူငယ္ႀကိဳက္ ဂီတကေတာ့ အျမဲ ျမဴးျမဴးႂကြႂကြ၊ ဆူဆူညံညံ၊ သြက္သြက္ လက္လက္နဲ႔ေပါ့။ Hip Hop ဂီတကလည္း လူငယ္ဂီတ ပီသစြာ ရဲရဲတင္းတင္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းနဲ႔ ျမဴးႂကြတယ္။ သီဆိုတဲ့ Rapper ေတြကလည္း သီခ်င္းပုံစံနဲ႔ တစ္ထပ္တည္းမွ တစ္ထပ္တည္းပါ။
ဒီလုိ Rapper ေတြထဲက ငါသည္သာ ငါ့ၿပိဳင္ဘက္ ေတးစီးရီး ပူပူေႏြးေႏြး ထြက္ရွိထားတဲ့ Rapper ေဂ်ာက္ဂ်က္နဲ႔ ေရႊပရိသတ္ႀကီး အတြက္ ေတြ႔ဆုံခဲ့ပါတယ္။ ေရႊအျမဳေတ အတြက္ ေဂ်ာက္ဂ်က္ ခ်ိန္းတဲ့ေန႔က သူ႔ရဲ႕ေတးစီးရီး ထြက္ရွိတဲ့ေန႔၊ ပရိသတ္နဲ႔ ေတြ႔ဆုံ လက္မွတ္ထုိးတဲ့ ေန႔ရဲ႕ ေနာက္တစ္ေန႔မွာပါ။ ဒီဇင္ဘာ ၁၂ ရက္ေန႔မွာ လက္မွတ္ထုိးၿပီး ဒီဇင္ဘာ ၁၆ ရက္ေန႔မွာ ဂ်ပန္ကို ထြက္ခြာဖုိ႔ အစီအစဥ္ေတြ ရွိေနတဲ့ ေဂ်ာက္ဂ်က္ကို အေခြ ထြက္ၿပီးၿပီးခ်င္း ပရိသတ္နဲ႔ ေတြ႔ေပးခ်င္တာေၾကာင့္ အမိဖမ္းခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္႐ိုက္ဖုိ႔ ခ်ိန္းထားတဲ့ ေန႔မွာေတာ့ ေဂ်ာက္ဂ်က္က ပရိသတ္နဲ႔ ေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ပြဲေၾကာင့္ေရာ၊ ပထမဆုံး တစ္ကိုယ္ေတာ္ ထြက္ရတဲ့ စိတ္ခံစားမႈေၾကာင့္ေရာ မလာႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္တစ္ေန႔မွာေတာ့ ပင္ကုိပုံစံ အတုိင္း လန္းဆန္း တက္ႂကြစြာနဲ႔ Studio-K ကို လာေရာက္ၿပီး ေတြ႔ဆုံရင္း အလွ ဓာတ္ပုံေတြ ႐ိုက္ကူး ေပးခဲ့ပါတယ္။ မေန႔က ရက္ခ်ိန္း ပ်က္သြားတဲ့ အတြက္ေရာ၊ ဒီေန႔မွာ ခ်ိန္းထားတဲ့ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္ေတြ အတြက္ေရာ ေပါင္းၿပီး အလုပ္ လုပ္ရတာေၾကာင့္ ေဂ်ာက္ဂ်က္နဲ႔ အတူ တစ္ေန႔လုံး ပင္ပန္းခဲ့သူက ဓာတ္ပုံကိုလင္း (Studio-K) ပါ။ ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ေယာက္စလုံးက အႏုပညာသမားေတြ ပီသစြာ အျပံဳးမပ်က္ လက္တြဲၿပီး လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကတာပါ။ ေဂ်ာက္ဂ်က္နဲ႔ အတူ ေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့ သူ႔အေၾကာင္းေတြကေတာ့။
တစ္ကိုယ္ေတာ္ေခြ ထြက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ေဂ်ာက္ဂ်က္ရဲ႕ ရပ္တည္ေနမႈ အေျခအေန။
ပုံမွန္ အတုိင္းပါပဲ။ အရင္အတုိင္းပဲ စားစရာ ရွိတာ စား၊ သြားစရာ ရွိတာ သြားလုပ္စရာ ရွိတာလုပ္နဲ႔ ဒုတိယအေခြ အတြက္ေတာင္ စေနပါၿပီ။
အရင္ကေရာ၊အခုေရာ သီခ်င္းေတြ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္ ဆိုေပမယ့္ တစ္ကိုယ္ေတာ္ေခြ ထြက္ၿပီးၿပီ ဆိုတဲ့ ခံစားမႈေလး ရွိၿပီးမွ လုပ္ေဆာင္ရတာ ေျပာင္းသြားတာေတြ ရွိလား။
ေျပာင္းသြားၿပီ။ အဆိုခ Show ဆိုခေတြ ေစ်းတက္သြားၿပီ။(ေဂ်ာက္ဂ်က္က သူ႔အေျဖကို သူ႔ဘာသာသူ သေဘာ က်ၿပီးရယ္ပါတယ္။) ဗီစီဒီ ေတြ ဆက္႐ိုက္မယ္။ ဒုတိယ အေခြအတြက္ သီခ်င္းေတြ ေတာင္စေနၿပီ။
ဘယ္အေျခအေနေတာင္ ေရာက္ေနၿပီလဲ။
ႏွစ္ပုဒ္ပဲ ၿပီးပါေသးတယ္။
သီခ်င္းေတြကို မနားစတမ္း ဆက္တိုက္ လုပ္ေနတယ္ ဆိုေတာ့ ေနာက္ဒုတိယေခြ ဆိုတာ ဘယ္လုိပုံစံ၊ ဘယ္လုိ ထူးျခားမယ္ ဆိုတာကို စိတ္ကူးထဲ ရွိသမွ် ေျပာႏိုင္သမွ် ေျပာေပးပါဦး။
အေတြး ဘက္ေရာက္သြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ အတိအက် မေျပာႏိုင္တဲ့ ဆိုက္ကို ပိုင္းေတြပါမယ္။ အရင္ပုံစံ ေတြနဲ႔ မတူဘူး။
ဒႆနဆန္ဆန္လုိ႔ ေျပာႏိုင္လား။
အင္း ဟုတ္တယ္။ ဒႆန ပုံစံမ်ဳိးေလးေတြ။ ကဗ်ာလုိ ပုံစံလည္း ပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒႆနလုိ႔ ပိုေျပာႏုိင္တယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က စာဖတ္ရင္ေတာင္ ေရွးအဆုိအမိန္႔ ဆိုတာမ်ဳိးေတြကို အဖတ္မ်ားတယ္။ အဲလုိ စာသားေတြ ေရးျဖစ္တယ္။ ပထမ အေခြနဲ႔ မတူေစဘဲ အေၾကာင္းအရာကို လုံး၀ ခြဲျခား လုိက္မယ္လုိ႔ စဥ္းစား ထားတယ္။ အခု လုပ္ထားၿပီးတဲ့ ႏွစ္ပုဒ္ေတာင္မွ ေတာ္ေတာ္ဆန္းတယ္။
အခုလုိ ခြဲျခား လုိက္တာဟာ ပရိသတ္ေၾကာင့္လား၊ အသက္အရြယ္ေၾကာင့္လား။
ႏွစ္ခုစလုံးပါပဲ။
အသက္အရြယ္ေၾကာင့္ သီခ်င္းေတြကို ေျပာင္းလဲ သြားမွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ေဂ်ာက္ဂ်က္ရဲ႕ သီခ်င္းေတြကို ဖန္တီးတဲ့အခါမွာ ထည့္တတ္တဲ့ ခံစားမႈက အခ်ိန္ကာလ အရ တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲ သြားမွာပါ။ ၿပီးေတာ့ တစ္ပုဒ္နဲ႔ တစ္ပုဒ္ပုံစံ လုံး၀ မတူေစ ရဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ နားေထာင္လုိက္ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ သူမ်ားစာသား မပါေစရဘူး။ ပါရင္ေတာင္မွ ကၽြန္ေတာ့္ဆရာ ရသရဲ႕ စကားကို သူ႔ကိုဂုဏ္ေဖာ္တဲ့ အေနနဲ႔ပဲ သူ႔စာသားကို ျပန္ဆိုရင္ ဆုိမယ္။ ဒါေပမယ့္ တျခား ဘယ္တစ္ဦး တစ္ေယာက္ရဲ႕ စာသားကိုမွ ျပန္မဆိုခဲ့ဖူးဘူး။ ဆုိလည္းမဆုိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က ပုံစံေတြလည္း မထပ္ေအာင္၊ ေရွ႕ေလွ်ာက္လည္း မ႐ိုးမအီ သြားေအာင္ေပါ့။ အဓိကကေတာ့ ဒီေကာင္ တစ္ခါလာလည္း ဒါပဲ ဆိုေနတာပဲလုိ႔ မျဖစ္ရေအာင္ ကၽြန္ေတာ့္ ခံစားမႈ အစစ္လည္း ျဖစ္ရမယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ၾကံဳေနတဲ့ အသုိင္းအ၀ိုင္း အေၾကာင္းလည္း ျဖစ္ရမယ္။ အားလုံးနဲ႔ ကြဲေအာင္ ဖန္တီး ထားပါတယ္။
Hip Hop သီခ်င္း၊ ေဂ်ာက္ဂ်က္ရဲ႕ သီခ်င္း ေတြက ကိုယ္ပုိင္စာသား ေတြပဲ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ကုိယ္ပုိင္အေၾကာင္း အရာေတြထဲက ရွာရတာ ခက္ခဲပါလိမ့္ယ္။ အေၾကာင္းအရာ ဘယ္လုိ ရွာတယ္ဆုိတာလည္း ေျပာေပးပါဦး။
ျမင္ေတြ႔ ေနရတဲ့ အရာေတြကိုပဲ ခ်ေရးလုိက္တဲ့ သေဘာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အေခြထဲမွာပါတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ရယ္၊ ေအာင္လရယ္၊ ေက်ာ္ထြဋ္ေဆြ ရယ္ဆုိတဲ့ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ဆုိရင္ “မိန္းကေလး အသည္းကြဲရင္ မ်က္ရည္တစ္စက္ က်ရတယ္။ ေယာက်္ားေလး အသည္းကြဲေတာ့ သီခ်င္းျဖစ္တယ္” ဒါက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသုိင္း အ၀ိုင္းမွာ ျမင္ေတြ႔ေနတဲ့ အရာေလ။ ေကာ္ပီ လုပ္စရာလည္း မလုိသလုိ ဘယ္သူမွ သုံးထားဖူးတဲ့ စာသား မဟုတ္တဲ့ အတြက္ သုံးရတာ ပိုသေဘာက်တယ္။ သူမ်ား လုပ္ၿပီးသားကို လုိက္မလုပ္ ခ်င္သလုိ စိတ္လည္း မပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္က Own Tune လုပ္ရတာကို ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ လုပ္ရတာနဲ႔ ေကာ္ပီလုပ္ရတာဆို ေကာ္ပီက ပိုခက္တယ္။ ဟိုးအရင္က ေကာ္ပီ ေရးၾကည့္ဖူးတယ္။ ဆိုဖုိ႔ မဟုတ္ဘူး။ တမင္သက္ သက္ေရးၾကည့္တာ။ ဘယ္လုိမွ အဆင္ မေျပဘူး။ သူမ်ား လုပ္ၿပီးသား ႏုတ္စ္ေတြ၊ ေကာ့ဒ္ေတြေပၚမွာ ျမန္မာ စကားလုံးေတြ ထည့္ၾကည့္တာ ဘယ္လုိမွ အဆင္ မေျပဘူး။ ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရးရတာပဲ အဆင္ေျပတယ္။ ေပါက္တတ္ကရေတြပဲ ထြက္လာတယ္။ အဓိပၸာယ္မရွိ တာေတြပဲထြက္လာတယ္။
ဒါေပမယ့္ ရသကို ဆရာ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ဂုဏ္ျပဳတဲ့ စကားလုံး တခ်ဳိ႕ ျပန္ပါတယ္၊ ရသရဲ႕ စာသား တခ်ဳိ႕ ထည့္ဆုိတတ္တယ္ ဆုိေတာ့ တခ်ဳိ႕သီခ်င္းေတြမွာ ရသပုံစံ လႊမ္းမုိးေနမႈေတြ ပါႏုိင္လား။
ဟာ ပါႏုိင္တာေပါ့။ ပါတာေပါ့။ သူကကၽြန္ေတာ့္ ဆရာျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ သူက လြဲရင္ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ တျခားသူေတြ လႊမ္းမုိးႏိုင္စြမ္း မရွိဘူး။ သူ႔ရဲ႕စာသား ေတြ၊ သူ႔အေျပာ၊ သူ႔အေန အထိုင္ေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကို အမ်ားႀကီး လႊမ္းမိုးထားတာ ရွိတယ္။ အခုထိလည္း ရွိေနတုန္းပဲ။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ လုပ္ၿပီဆုိရင္ သူ႔အၾကံဉာဏ္ ကၽြန္ေတာ္ အျမဲတမ္း ယူရတယ္။ အေၾကာင္းအရာ၊ စာသား ထည့္တာက အစေပါ့ေနာ္။ အခုထိကို သူ႔ေက်းဇူး နဲ႔ မလြတ္ေသးပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ အခု အခ်ိန္ထိ ကေတာ့ ရသကလည္း ရသ ပုံစံ၊ ေဂ်ာက္ဂ်က္ကလည္း ေဂ်ာက္ဂ်က္ပုံစံ ကြဲျပားျဖစ္ တည္ေနတုန္းပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ရသရဲ႕ပုံစံ၊ ရသရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈ ခံရမွာကို မေၾကာက္ဘူးလား။
မေၾကာက္ပါဘူး။ ရသကို အဲလုိ ေလးစားခဲ့တာ ၄ ႏွစ္ ရွိသြားၿပီ။ သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ စေပါင္းကတည္းက ခုခ်ိန္ထိ သူ႔စာေတြ လႊမ္းမိုးခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ပုံစံ ျဖစ္ေအာင္ပဲ လုပ္သြားတာ။ တူတာေတာ့ မတူပါဘူး။ တူ ေအာင္ လုိက္ေရးတာေတာင္ မတူဘူးဗ်။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆိုေတာ့ သူက ကၽြန္ေတာ့္ထက္ အမ်ားႀကီး ပိုေတာ္ေနလုိ႔ ဘယ္လုိမွ မတူႏုိင္ဘူး။
Hip Hop သမား တစ္ေယာက္ရဲ႕ သီခ်င္းမွာ ခံစားမႈက ဘယ္ေလာက္အထိ အေရးပါလဲ။ သီခ်င္းေတြျဖစ္ ေပၚလာေအာင္ ဖန္တီးတဲ့ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈကေရာ ဘယ္ေလာက္ထိ အေရးပါလဲ။
၅၀ % စီ အေရးပါတယ္။ လုပ္ယူၿပီး ေရးတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ရွိသလုိ တကယ္ ၾကံဳေတြ႔တဲ့ဟာလည္း ေရးတာေတြရွိပါတယ္။ အားလုံးဟာ ၅၀ % စီပါပဲ။ ၁၀၀ % ေတာ့ တစ္ေယာက္ မွ မျဖစ္ပါဘူး။ ၁၀၀ % လုပ္ယူထားတဲ့ သီခ်င္းတစ္ ပုဒ္ဟာ မေအာင္ျမင္ႏုိင္သလုိ ဘယ္ေလာက္ပဲ ၁၀၀ % ခံစားခ်က္အစစ္ႀကီးပါလုိ႔ ဆိုခဲ့ရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္ မယုံဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ သီခ်င္းေတြမွာ လည္း ၅၀ က ခံစားမႈအစစ္၊ ၅၀ က ဖန္တီးၿပီး လုပ္ယူတာ။ ဒါပါပဲ။ အဓိက ကေတာ့။
Hip Hop သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ အတြက္ အေရးႀကီးဆုံး အခ်က္က။
ဒီေန႔ လူငယ္ေတြၾကားမွာ ျဖစ္ေနတာက အကုန္လုံးက Hip Hop သီခ်င္းဆုိ ခ်မယ္၊ ႏွက္မယ္ႀကီးပဲ။ အဓိကကေတာ့ အေၾကာင္းအရာ ရွားပါးမႈေပါ့ေနာ္။ လူငယ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား က အေၾကာင္းအရာ ရွားပါးေနေတာ့ ဘာေရးရမွန္း မသိဘူး။ ဒီေတာ့ မၾကည္တဲ့ သူေတြကို သီခ်င္းထဲ ထည့္ေရးၾကတယ္။ ဒါက ဓမၼတာလုိ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ Hip Hop သီခ်င္း တစ္ပုဒ္က ႏွိပ္ကြပ္တဲ့ ဂီတႀကီး၊ သူမ်ားကို ေလွ်ာက္ဆုိတဲ့ ဂီတႀကီး ျဖစ္သြား တယ္။ တကယ္က ကုိယ္လုပ္ခ်င္ရင္ အမ်ားႀကီး လုပ္လုိ႔ရတယ္။ Hip Hop သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ အတြက္ လုိအပ္ေနတာက အေၾကာင္းအရာပါ။ လူငယ္ေတြ အတြက္ ေျပာတာပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္က အေၾကာင္း အရာေတြ သိန္းနဲ႔သန္းနဲ႔ ခ်ီၿပီး ရွိတယ္။ ထပ္ထြက္လာဦးမွာ၊ အဲဒါေတြက လူငယ္ေတြ အတြက္ကေတာ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ရွားပါး ေနဆဲပါပဲ။
Hip Hop ဂီတသမား၊ Rapper သမားတစ္ေယာက္ အတြက္ အဓိက အေၾကာင္းအရာကေရာ။
အဲဒါက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အတြက္က်ေတာ့ လုပ္ခ်င္တာ ေလွ်ာက္လုပ္လုိ႔ မရေတာ့ဘူး။ ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္း လုပ္ပုိင္ခြင့္ရွိရင္ ေတာင္ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းက ပရိသတ္ကို ျပန္ၾကည့္မွ ရေတာ့မယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆိုေတာ့ ဒီေတာ့ Main Stream ေပၚေရာက္သြားၿပီ ဆိုရင္ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ခြင့္မရေတာ့ဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက အႏုပညာသမား အရမ္း စစ္လြန္းအားႀကီးရင္ ဒီေလာကကေန ေပ်ာက္သြားတာ မ်ားတယ္။ မာန အရမ္းႀကီးေနတာကိုး။ ပရိသတ္ အတြက္ မလုပ္ဘဲ၊ ကုိယ္လုပ္ခ်င္ရာ ကုိယ္လုပ္တယ္။ ဒီေတာ့ Respect အရမ္းရတယ္။ Rapper ေတြ ကုိယ့္ကို အရမ္း ေလးစားတယ္။ အႏုပညာသမားမွန္ရင္၊ အရမ္းစစ္သြားရင္ အဲဒီလို ျဖစ္သြားေရာ။ ဒီေတာ့ လုိက္ေလ်ာညီေထြ ေနတတ္၊ ဆိုတတ္၊ ျပဳမူတတ္၊ အေၾကာင္းအရာေလး ရွာတတ္ စကားလုံး အသုံးအႏႈန္း သုံးတတ္မွပဲ အဆင္ေျပမယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ထင္တာပဲ။
လက္ရွိ အခ်ိန္မွာ Hip Hop ဂီတအေပၚ ေဂ်ာက္ဂ်က္ရဲ႕ အျမင္။
အခု အခ်ိန္က Hip Hop ဂီတအတြက္ အရမ္း အႏၲရာယ္ မ်ားတဲ့ အခ်ိန္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘာလုိ႔လဲ ဆိုေတာ့ Hip Hop ဂီတက အရမ္း ေပါက္ေနတယ္။ အရမ္း နားေထာင္ၾကရင္ ၾကာရင္ ႐ိုးသြားလိမ့္မယ္။ ဒါဟာ အႏၲရာယ္ အရမ္းရွိတယ္။ တျခား ဂီတေတြကိုလည္း နားေထာင္ၾကေစခ်င္ပါတယ္။ Hip Hop ကို အရမ္း နားေထာင္ ေနၾကတာ ၾကာရင္ ႐ိုးသြားမယ္။ တကယ္ အမိုက္စား လုပ္ေနတဲ့ Rapper ေတြရဲ႕သီခ်င္းကို နားေထာင္ရင္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မ႐ိုးပါဘူး။ မေတာက္တေခါက္ လုိက္လုပ္ေနတဲ့ သူေတြေၾကာင့္ Hip Hop က တလြဲ ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။ Hip Hop က ဒီအခ်ိန္မွာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္စုကို ေက်ာ္သြားၿပီ။ ဒီဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုလုံးကို ပရိသတ္က လက္ခံထားတာ ဒါေၾကာင့္ ႐ိုးသြားမွာ အရမ္းစုိးတယ္။အသုံးမက်တဲ့ သူေတြေၾကာင့္ ျဖစ္သြားမွာကို အရမ္းဆုိးတယ္။
အရင္က Hip Hop ကို လူငယ္ေတြကပဲ လက္ခံတယ္။ လူႀကီးေတြက လုံး၀ လက္မခံခဲ့ဘူး။ အခုေရာ ေဂ်ာက္ဂ်က္ရဲ႕၀န္းက်င္မွာ ေတြ႕ေနရတဲ့၊ ဒါမွမဟုတ္ ေဂ်ာက္ဂ်က္ရဲ႕ အနီးဆုံးမွာရွိတဲ့ ကုိယ့္ေဆြမ်ဳိး အႀကီးအကဲေတြက လက္ခံ ေနၿပီလား။
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေဆြမ်ဳိးအားလုံးက Hip Hop ဆို ကၽြန္ေတာ္က လြဲရင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ အားမေပးဘူး။ အဲဒါက ေတာ္ေတာ္ဆုိးတာ။ (ေဂ်ာက္ဂ်က္က ေျပာရင္း အားပါးတရ ရယ္ေနပါတယ္။) အကုန္လုံးက တျခား ဘယ္သူ႔ကိုမွ မႀကိဳက္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္မွ ကၽြန္ေတာ္ ဆုိတာႀကီးပဲ။ ပတ္၀န္းက်င္က လူႀကီးေတြ ကေတာ့ ကုိယ့္အလုပ္နဲ႔ ကုိယ္ ႐ႈပ္ေနၾကတဲ့ အတြက္ သူတို႔ နားေထာင္ခ်င္ နားေထာင္မယ္၊ နားမေထာင္ခ်င္ နားမေထာင္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ Hip Hop ကို သူတို႔ အေနနဲ႔ ေရာ့ခ္ ဂီတေလာက္ႀကီးတဲ့ ဂီတနီးနီး သတ္မွတ္ ေနပါၿပီ။
ကုိယ္လုပ္ခ်င္ရာကို လုပ္ခြင့္ ရေနၿပီလား ေဂ်ာက္ဂ်က္။
လုပ္ေနတာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အရင္ကတည္းက ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာ ကိုယ္လုပ္တယ္။ ဆုိခ်င္တာ ကုိယ္ဆိုေနတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီထဲမွာမွ ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာ တစ္ခုက ေပါက္ေပါက္ေျမာက္ေျမာက္ မျဖစ္သြားရင္ အရမ္း ၀မ္းနည္းဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္။ အရည္အခ်င္း ရွိတဲ့ Rapper တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ ေဘးကေန ေျပာျပတာ။ အရည္အခ်င္း ရွိတဲ့ Rapper တစ္ေယာက္က သီခ်င္း အမုိက္စား တစ္ပုဒ္ လုပ္ခ်လုိက္တယ္။ အရမ္းေကာင္းတယ္။
ဒါေပမယ့္ တျခားသူေတြ အတြက္ မေကာင္းဘူး ဆိုရင္ ပလုံသြားမွာပဲ။ တကယ္က တျခားသူေတြ အတြက္လည္း ေကာင္းရမွာေလ။ ေရွ႕ဆက္ ေလွ်ာက္လွမ္းမယ့္ ေဂ်ာက္ဂ်က္ရဲ႕ ေျခလွမ္းေတြက။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာေတြ လုပ္မယ္၊ ကုိယ္ဆုိခ်င္တဲ့ သီခ်င္းေတြဆုိမယ္၊ ဘ၀ကို ျခေသၤ့ တစ္ေကာင္လုိ ျဖတ္သန္းမယ္။
ေဂ်ာက္ဂ်က္က လူငယ္ တစ္ေယာက္ ပီသစြာ၊ လူငယ္ႀကိဳက္ Rap စာသားေတြကို ေအာင္ျမင္စြာ ရြတ္ဖတ္ေနသူ တစ္ေယာက္ ပီသစြာ၊ လက္ ရွိေခတ္ကို အၿပိဳင္လုိက္ေနတဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ ပီသစြာ ေမးခြန္းတုိင္းကို ဒိုးခနဲ၊ ေဒါက္ခနဲ ေျဖဆိုခဲ့တာပါ။ ေမးခြန္းတုိင္း အတြက္ ဘာမွ စဥ္းစားစရာေတာင္ မလုိဘဲ အေျဖ အဆင္သင့္ ရွိေနၿပီး သူ႔အေနနဲ႔ Rap စာသားေတြ ရြတ္ဖတ္ ေနသလုိပါပဲ။ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ လူငယ္ Rapper တစ္ေယာက္အေပၚ မိန္းကေလး ပရိသတ္ စိတ္၀င္စားတဲ့ အခ်စ္ေရးကိုလည္း မခ်န္လွပ္ထားဘဲ ေမးခဲ့ပါ ေသးတယ္။ ေဂ်ာက္ဂ်က္ရဲ႕ အခ်စ္ေရး၊ အႏုပညာ အေျခ အေနကေတာ့ “တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္း ေနတုန္းပါပဲ။ ေအး ေဆးပါပဲ။ အားလုံးနဲ႔ အဆင္ ေျပပါတယ္။ ခ်စ္သူနဲ႔လည္း အဆင္ေျပတယ္။ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔လည္း အဆင္ေျပတယ္။ အားလုံး အဆင္ေျပ တယ္”တဲ့။
ဒီလုိအေျဖမ်ဳိး၊ ဒီလုိ အသံမ်ဳိးပဲ ေဂ်ာက္ဂ်က္ဆီက အျမဲ ၾကားခ်င္ပါတယ္။ ၾကားရပါေစလုိ႔လည္း ေရႊအျမဳေတ က အျမဲ ဆုေတာင္း ေပးေနပါတယ္ ေဂ်ာက္ဂ်က္ေရလုိ႔ ဆုိေတာ့ ေဂ်ာက္ဂ်က္က သူ႔ ပုံစံအတုိင္း လြတ္လပ္ ေပါ့ပါးစြာ ဟန္မေဆာင္ဘဲ ရယ္လုိ႔...။
သင္းပပ
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၂၀၁၁)
copy from http://www.shweamyutay.com/