Tuesday, February 22, 2011

အညာျပန္ စာေရးဆရာ၏ အညာလြမ္းခ်င္း

အညာျပန္ စာေရးဆရာ၏ အညာလြမ္းခ်င္း
ဖာတစ္တန္ အထုပ္တစ္ဘက္ ထမ္းပါလုိ႔
အညာျပန္ ႐ုတ္တရက္ မလွမ္း ႏုိင္ဘူ႕
ေၾသာ္ ... ႏႈတ္ဆက္စမ္းခ်င္လုိ႔ လာခဲ့တယ္။
သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း

အညာသား စာေရးဆရာမ်ားသည္ အညာကုိ ထူးထူးျခားျခား လြမ္းတတ္ၾကသည္။ ထုိသုိ႔ လြမ္းဆြတ္တတ္သူမ်ားထဲတြင္ စာေရး ဆရာ သိန္းေဖျမင့္လည္း ပါဝင္ပါသည္။ ဆရာ သိန္းေဖျမင့္သည္ မုံရြာနယ္ ဘုတလင္သား ျဖစ္သျဖင့္ ဧၿပီလဆန္း အားလပ္ရက္တြင္ အခ်ိန္လု၍ အညာသုိ႔ ျပန္သြားခဲ့သည္။ အညာျပန္ခရီးအေၾကာင္း ေဆာင္းပါးမ်ားကို အညာျပန္ အမည္ျဖင့္ ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္ ထုတ္ခဲ့သည္။ ထုိစာအုပ္၏ ပထမစာမ်က္ႏွာတြင္ -

'ကုိယ့္ရပ္ကုိယ့္ရြာ အညာသုိ႔ ျပန္မေရာက္သည္မွာ ဆယ့္ေလးငါး ႏွစ္ရွိေလၿပီ။ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာ ဖ်ာပုံသူႏွင့္ ညားမိေသာေၾကာင့္ အညာ ျပန္မေရာက္သည္ကား မဟုတ္ပါေပ။ ငါးပိရည္ႀကဳိက္တတ္ၿပီး ပဲက်ားျပဳတ္ကုိ ေမ့ေနေသာေၾကာင့္ အညာ ျပန္မေရာက္ျခင္းလည္း မဟုတ္ပါေပ။ အေၾကာင္းမဆုံ အခြင့္မသင့္ ေသာေၾကာင့္သာ မေရာက္ရျခင္းျဖစ္ ေပသည္'ဟု ေျဖရွင္းခ်က္ ေပးထားပါသည္။ အခါမသင့္ အခြင့္မႀကဳံ သျဖင့္ အညာျပန္မေရာက္ျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း ေျဖရွင္းပုံမွာ ခုိင္လုံသျဖင့္ ထုိစာကုိ ဖတ္ရသူတုိင္း ဆရာ သိန္း ေဖျမင့္ကုိ ခြင့္လႊတ္စိတ္ေပၚလာပါ သည္။

ျမန္မာစာေပသမုိင္းတြင္ ထင္ရွားသည့္ ဝတၴဳတုိ ဝတၴရွည္မ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ေရးဖြဲ႕ခဲ့သည့္ ဆရာသိန္းေဖ ျမင့္သည္ အညာ၏အလွကုိ စာဖြဲ႕ရာတြင္ အညာသားပီသသည္ဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္။ အညာ၏အလွ၊ အညာ၏ သဘာဝကုိ စာဖြဲ႕ရာတြင္ အညာရနံ႔ ႀကဳိင္လႈိင္ေစႏုိင္ျခင္းမွာ ဆရာသိန္းေဖ ျမင့္၏ အႏုပညာျဖစ္ပါသည္။ အညာ ျပန္စာအုပ္တြင္ ဆရာသိန္းေဖျမင့္က ေလယာဥ္ကြင္းမွ ထြက္၍ ေပတစ္ရာ လမ္းမႀကီးေပၚသုိ႔ တက္လာေသာ အခါ တမာပြင့္နံ႔ သင္းသင္းေလးကုိ ရွဴ႐ႈိက္လုိက္ရေလသည္။ ထုိအခ်ိန္မွ စ၍ မုံရြာ ဘုတလင္မွ ျပန္သည္ အထိ တမာပြင့္န႔ံသင္းသင္းေလး သည္ ႏွာေခါင္းထဲမွ မထြက္ေတာ့ ေခ်။ ေနရာတကာ၌ တမာပင္ေတြ ရွိေနသည္။ တမာရြက္မ်ားက စမ္းဖန္႔ဖန္႔ႏွင့္ စည္ကားလွသည္။ တမာပြင့္သင္းသင္းေလးကုိ ရွဴ႐ႈိက္ ရင္း ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလး ဘဝတုန္းက အခုလုိ အခ်ိန္မွာ တမာပင္ ေပၚတက္၊ တမာကုိင္းေတြကို ခ်ဳိး၊ သႀကၤန္ကာလအတာအုိးတြင္ ထုိးၾက သည္ကုိ သတိရေနေလသည္' ဟု ေရးဖြဲ႕ခဲ့ပါသည္။

အညာတြင္ တမာပင္မ်ား ေပါမ်ားစြာရွိသျဖင့္ တမာနံ႔မ်ား သင္းပ်ံ႕ေနတတ္ေၾကာင္း အျခားစာေရး ဆရာမ်ားေရးဖူးေသာ္လည္း ဆရာသိန္းေဖျမင့္က တမာနံ႔ဟုမေရးဘဲ တမာပြင့္နံ႔ဟု အတိအက် ေရးခဲ့ပါသည္။ တမာနံ႔ဟု ေရးျခင္းမွာ ေယဘုယ် ဆန္သျဖင့္ တမာရြက္ အနံ႔လား၊ တမာဖူးအနံ႔လား၊ တမာပြင့္ အနံ႔လား မခြဲျခားႏုိင္ေသာ္လည္း ဆရာသိန္းေဖ ျမင့္က တမာပြင့္နံ႔ဟု ေရးလုိက္ သျဖင့္ အညာ၏ သဘာဝကုိ အတိအက် သိခြင့္ရခဲ့ပါသည္။ တမာနံ႔ သင္းပ်ံ႕ေနသည္ဟု ဆုိလွ်င္ တမာပြင့္နံ႔မ်ား သင္းပ်ံ႕ေနျခင္းကုိဆုိလုိ ေၾကာင္း ဆရာသိန္းေဖျမင့္က ၫႊန္း ျပခဲ့သည္ဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္။

ဆရာသိန္းေဖျမင့္ ယခု တစ္ ေခါက္ အညာသုိ႔ျပန္ျခင္းမွာ ဖခင္ ႀကီး အသည္းအသန္ မမာမက်န္း ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေၾကးနန္းရသျဖင့္ သြားရျခင္းျဖစ္သည္။ ဖခင္ႀကီးကို ျပဳစုၿပီးေသာအခါ ဘုတလင္သား သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင့္ ေတြ႕သည္။ ကဗ်ာဆရာဘုတလင္ ခ်စ္ေလးလည္း ဆရာသိန္းေဖျမင့္ကုိ လာေတြ႕ပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ အလြန္ထူးဆန္းေသာ လူတစ္ေယာက္ႏွင့္ ေတြ႕ပုံကုိ ဆရာသိန္းေဖျမင့္က ေရးျပပါသည္။ ထုိသူ၏ အမည္မွာ ဦးေအာင္စည္ျဖစ္ၿပီး ေရွးတုန္းကအတုိင္းပင္ နံငယ္ပုိင္းကုိသာ ဝတ္ထား၏။ ေက်ာကုန္း မြဲေျခာက္ေျခာက္မွာလည္းေရွးတုန္းက အတုိင္းပင္ အက်ႌမပါ ဗလာဟင္းလင္း ျဖစ္၏။ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴေနေသာ ဆံပင္မ်ားသည္ေက်ာေပၚ၊ လက္ေပၚ၊ ပခုံးေပၚ၊ ရင္ဘတ္ေပၚတြင္ ဝဲျပန္႕က် ဆင္းေနၾကသည္။

ဦးေအာင္စည္သည္ ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္၍ သတင္းစာ ဖတ္ေနသည္။ သူ႔မ်က္လုံးမ်ား မမႈန္ ေသးသျဖင့္ မ်က္မွန္မပါဘဲ စာဖတ္ ႏုိင္သည္။ ဦးေအာင္စည္သည္ အက်ႌလုံခ်ည္ မဝတ္ေသာ္လည္း ေက်ာမြဲ နင္းျပားဆင္းရဲသား လယ္သမားအုိ ႀကီးမဟုတ္ပါ။ တစ္ခါတုန္းက ဘုတလင္တြင္ အခ်မ္းသာဆုံးကုန္သည္ ေျမပုိင္ရွင္တစ္ဦးျဖစ္၏။ ယခုတုိင္ လည္းၾ<ြကယ္ဝသူျဖစ္သည္။ ဦးေအာင္ စည္၏ထူးျခားခ်က္မွာ ပုိက္ဆံကုိရွာၿပီး မသုံးဘဲစုထား ျခင္းျဖစ္သည္။ သူ၏ စက္ရက္ကန္း႐ုံမွထြက္ေသာ ဘုတလင္ အထည္မ်ားကို ျမန္မာ ႏုိင္ငံတစ္ဝန္းသုိ႔ တင္ပုိ႔ေရာင္းခ် ေနေသာ္လည္း သူကုိယ္တုိင္ နံငယ္ပုိင္းသာ ဝတ္သည္။ ဦးေအာင္စည္သည္ ဆရာသိန္းေဖျမင့္ႏွင့္ ေတြ႕သည့္အခါတုိင္း ဆုံးမေလ့ရွိသည္။ ယခု တစ္ေခါက္တြင္လည္း အက်ႌမပါ နံငယ္ပုိင္း ဝတ္ထားသည့္ ဦးေအာင္စည္က ''အင္း- လိမ္မာဖုိ႔ ေကာင္းၿပီကြယ္'' ဟု ဆုံးမပါသည္။

ေမြးရပ္ေျမ အညာသုိ႔ျပန္သြားစဥ္ ဆရာသိန္းေဖျမင့္ေတြ႕ခဲ့သူမ်ားအနက္ ဦးေအာင္စည္သည္ အထူးျခားဆုံး ျဖစ္ၿပီး သူ႕လုိ႔လူမ်ဳိး ႏွစ္ေယာက္မရွိ ႏုိင္ဟုပင္ထင္မိပါသည္။ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းႀကီးမ်ား ပုိင္ဆုိင္ေနေသာ္ လည္း အက်ႌလုံခ်ည္ မဝတ္သည္ အထိ ၿခဳိးၿခံေခြၽတာ ေနျခင္းမွာ ဝါသနာႏွင့္ မဆုိင္ဘဲ ဆင္းရဲဇာတာ ပါေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ထင္ ပါသည္။ ဒူးႏွစ္လုံးၾကားထဲဦးေခါင္း ညႇပ္ကာ သတင္းစာဖတ္ေနေသာ ဦးေအာင္စည္က စာေရးဆရာ၊ သတင္း စာဆရာ၊ ႏုိင္ငံေရးသမား ဆရာသိန္း ေဖျမင့္လုိ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးကို ''အင္း လိမ္မာဖုိ႔ ေကာင္းၿပီကြယ္''ဟု ေျပာျခင္းမွာ အလြန္ထိမိေသာ ျပက္လုံး တစ္ခု ျဖစ္ေနပါသည္။ ဦးေအာင္စည္၏ ဝတ္စားဆင္ယင္ပုံ ရယ္စရာေကာင္း သလုိ ဦးေအာင္စည္၏ ဆုံးမစကား ကလည္း ရယ္စရာ ေကာင္းေနပါ သည္။

ေနရာေဟာင္းမ်ားကုိ လည္ပတ္ ၾကည့္႐ႈၿပီးေနာက္ ဆရာသိန္းေဖျမင့္က ဘုတလင္ ဘူတာ႐ုံ ေနရာေဟာင္းကုိ သြားၾကည့္ခ်င္ေၾကာင္း ေျပာေသာအခါ သူငယ္ခ်င္း အခ်ဳိ႕က မသြားဖုိ႔ တားသည္။ ဘူတာ႐ုံ ေနရာမွာ ေတာ္ေတာ္ေဝးၿပီး ဘုတလင္ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ ခပ္ေခါင္ေခါင္ ေနရာတြင္ ရွိသည္။ ဘုတလင္၊ မုံရြာတြင္ ေနသူမ်ားပင္ ထုိေနရာသုိ႔ မေရာက္သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခဲ့ၿပီ။ ဆရာသိန္းေဖျမင့္က စစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးေနေသာ ဘူတာ႐ုံေလးကို အမွတ္တရ ၾကည့္ခ်င္သည္။ ဘူတာ႐ုံသုိ႔ သြားေသာ တာလမ္းေလးမွာ မုိးကုပ္စက္ဝုိင္းကို ေက်ာခုိင္းလ်က္ ကြင္းျပင္အလယ္မွာ ထင္းခနဲ ျဖစ္ေနသည္။ ဘူတာ႐ုံေနရာသုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ဘူတာ႐ုံကို ရွာမေတြ႕ဘဲ တစ္ပုိင္းၿပဳိလဲေနသည့္ အုတ္နံရံကုိသာ ေတြ႕ရေတာ့သည္။ ႐ုံပုိင္အိမ္ေနရာမွ အုတ္ခုံမ်ားႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ ဆုိင္ေနရာမွ အုတ္သမံတလင္းကုိ အလြမ္းေျပ ေတြ႕ခဲ့ရသည္။

မီးရထားလမ္းကုိ ရွာၾကည့္ေသာအခါ ဇလီဖားတုံးမ်ားကုိလည္း မေတြ႕ရ။ သံလမ္းကိုလည္း မေတြ႕ရ။ ေက်ာက္လမ္းမုိ႔မုိ႔သာ ေတြ႕ရေတာ့သည္။ ယခင္ရွိခဲ့ဖူးေသာ တမာပင္ မ်ားလည္း မရွိေတာ့ေခ်။ ထုိကဲ့သုိ႔ ဟာလာဟင္းလင္း ျဖစ္ေနေသာ ဘူတာ႐ုံႏွင့္ မီးရထားလမ္းကုိ ၾကည့္ကာ ဆရာသိန္းေဖျမင့္ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ ေနမိသည္။ ငယ္ရြယ္စဥ္ မုံရြာႏွင့္ မႏၲေလးသုိ႔ ေက်ာင္းတက္ရန္ သြားစဥ္ ထုိဘူတာ႐ုံေလးအထိ အေမ လုိက္ပုိ႔သည္။ လက္မွတ္႐ုံမွ လက္မွတ္ထုသံ တဒုံးဒုံး ၾကားရေသာအခါ အေမ့ရင္မွာ တဒုံးဒုံး ခုန္ေနရွာေပလိမ့္မည္။ မီးခုိးေတြ တလူလူႏွင့္ ရထားဝင္လာသည္ဆုိလွ်င္ အေမ့မ်က္လုံးမ်ား ရီေဝလာသည္။ အေမသည္ ရထားေပၚတြင္ လုိက္ပါသြားေသာ သားျဖစ္သူ၏ မ်က္ႏွာကုိ တမာပင္ရိပ္မွ ေငးၾကည့္က်န္ရစ္ရွာသည္။

ဆရာသိန္းေဖျမင့္သည္ သူငယ္စဥ္က ဘုတလင္ ဘူတာ႐ုံတြင္ ျမင္ခဲ့ရသည့္ ပုံရိပ္မ်ားကုိ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသား ဝတၴဳထဲတြင္ ထည့္သြင္းေရးသားခဲ့ပါသည္။ ဇာတ္လုိက္ ညဳိထြန္းတကၠသုိလ္တက္ရန္ ရန္ကုန္သုိ႔ သြားစဥ္ မီးရထားျဖင့္ သြားပုံကုိ ေရးသည့္အခါ ဘုတလင္ ဘူတာ႐ုံဟု မေဖာ္ျပဘဲ ဘုတလင္ ဘူတာ႐ုံ ျမင္ကြင္းကုိ အသက္ဝင္စြာ ေရးခဲ့သည္။ ဆရာသိန္းေဖျမင့္၏ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသား ဝတၴဳထဲမွ အညာဘူတာ႐ုံ ျမင္ကြင္းသည္ ဘုတလင္ ဘူတာ႐ုံကုိ ျပန္ျမင္ေယာင္ကာ ေရးထားျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ စာဖတ္သူမ်ားကလည္း ဘုတလင္ ဘူတာ႐ုံဟု ပင္သိေနၾကပါသည္။ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ လူရႊင္ေတာ္ သန္းႏြဲ႕ကပင္ ''ဆရာေရ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္း သားထဲက ဘုတလင္ ဘူတာ႐ုံလုိ စာမ်ဳိးေတြ မေရးေတာ့ဘူးလား။

႐ုံပုိင္က သမ္းေဝၿပီး အျပင္ကုိ ေငးၾကည့္ေနတာေတြ၊ ခရီးသည္ေတြ လက္မွတ္လာဝယ္ရင္ လက္မွတ္ ေပၚမွာ တဒုံးဒုံးနဲ႔ တံဆိပ္ထုေပး တာေတြ၊ ဘူတာ႐ုံထဲက တမာပင္ေတြကုိ ေလေဝွ႕လုိက္လုိ႔ တရွဲရွဲျမည္သြားၿပီး တမာသီးေလးေတြ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေၾကြက်တာမ်ဳိးေတြ ဖတ္ခ်င္တယ္ဆရာ''ဟု ဆရာသိန္းေဖျမင့္ကို ေျပာခဲ့ဖူးပါသည္။

ဘုတလင္ ဘူတာ႐ုံကုိ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသား ဝတၴဳထဲတြင္ အမွတ္တရ ေရးဖြဲ႕ခဲ့သည့္ ဆရာသိန္း ေဖျမင့္သည္ ဘုတလင္ သခ်ဳႋင္း ပုံရိပ္ကုိလည္း အေရွ႕က ေနဝန္းထြက္သည့္ပမာ ဝတၴဳႀကီးထဲတြင္ ရသေျမာက္ စြာေရးဖြဲ႕ခဲ့ပါသည္။ ဇာတ္လုိက္တင္ထြန္းက ဖခင္၏ အုတ္ဂူကုိ ကန္ေတာ့ခန္းတြင္ အညာသခ်ဳိင္း ပုံရိပ္ကုိ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ျမင္လာေအာင္ ေရးသားရာ၌ ဆရာသိန္းေဖျမင့္က ''ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရြာ သခ်ဳႋင္းကား သာယာေသာ သခ်ဳႋင္းျဖစ္သည္။ အုပ္ေနေသာ မန္က်ည္းပင္ႀကီးမ်ားေၾကာင့္ သခ်ဳႋင္းေျမတစ္ခုလုံး စိမ္းလန္းေအးျမ ေနသည္။ တ႐ုတ္စကားပင္မ်ားကုိလည္း အႏွံ႔အျပား စုိက္ထားသည္။ ကန္ေလးတစ္ကန္လည္း ရွိသည္။ ထုိကန္ေဘာင္႐ုိးတြင္ တ႐ုတ္ႏွင္းဆီပင္မ်ားႏွင့္ ဆပ္သြားဖူး႐ုံမ်ား စည္ကားစြာ ေပါက္ေနသည္။ သခ်ဳႋင္းေျမ၏ ေဘးပတ္လည္တြင္ ထန္းပင္မ်ား စီတန္းစုိက္ထား၏။ ျပာသာဒ္ေလးမ်ားျဖင့္ လွပတင့္တယ္ေသာ အုတ္ဂူေလးမ်ား အမ်ားအျပား ရွိသည္။ သရဏဂုံတင္ေသာ ဇရပ္ကေလးကလည္း မန္က်ည္းပင္မ်ားေအာက္မွာ သပ္ရပ္လွပစြာ တည္ေနသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ရပ္ေဝးေရာက္ေနေသာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ရြာသားမ်ားက ေသရင္ တုိ႔ရြာမွာပဲ ေသခ်င္တယ္ဟု ေျပာစ မွတ္ျပဳၾကျခင္း ျဖစ္သည္' ဟု ေရးခဲ့ပါသည္။

ဆရာသိန္းေဖျမင့္သည္ ဘုတ လင္ဇာတိ ဘုတလင္သား ျဖစ္သျဖင့္ ဘုတလင္ကုိ သံေယာဇဥ္ႀကီးသည္။ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၁၅ ရက္တြင္ ကြယ္လြန္ေသာအခါ ဘုတလင္အထြက္ ကားလမ္း၏ ဝဲဘက္တြင္ ဆရာ၏႐ုပ္ကလပ္ကုိ ဂူသြင္းသၿဂဳိဟ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။ ကေခ်သည္မ တစ္ေယာက္ကဲ့သုိ႔ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္း ေကြးညြတ္ေနသည့္ ထေနာင္းပင္ရိပ္တြင္ ဂူလုပ္ထားသျဖင့္ ဆရာ ႏွစ္သက္သည့္ ပတ္ဝန္းက်င္ အေနအထား ျဖစ္သည္ဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္။ ထုိအုတ္ဂူ ေက်ာက္တုိင္တြင္ ေရးထုိး ထားေသာ ကမၸည္းစာသားမွာ မည္သူ ႏွင့္မွ်မတူဘဲ တစ္မူထူးျခားေန ေၾကာင္းေတြ႕ရပါသည္။ စာေရးဆရာ၊ သတင္းစာဆရာ၊ ႏုိင္ငံေရးသမား၊ ဦးသိန္းေဖျမင့္(၆၄)ႏွစ္၊ ၁ဝ-၇-၁၉၁၄.... ၁၅-၁-၁၉၇၈

ဘဝကုိ ေက်နပ္ေနေသာ ကြၽန္ေတာ္သည္ ေသရမွာလည္းမေၾကာက္၊ ေနရမွာလည္းမေၾကာက္ေခ်။ အႏွစ္ ၅ဝ ျပည့္ေအာင္ ေက်နပ္စြာေနခဲ့ရၿပီ။ ေသလုိကေသေစ မႏွေမ်ာမေၾကာက္။ ေက်နပ္စြာေနခဲ့ရၿပီ။ ေနရဦးမည္ ဆုိလွ်င္လည္း ဝမ္းသာစြာေနမည္သာ ျဖစ္သည္။

သိန္းေဖျမင့္
၁၁-၇-၁၉၆၄
အုတ္ဂူေက်ာက္တုိင္ေပၚမွ စာတမ္းသည္ ေႏွာင္းလူမ်ားမွတ္သား ထားသင့္သည့္ အဓိပၸာယ္မ်ားျပည့္ ႏွက္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။ ထုိစာသည္ ဆရာသိန္းေဖျမင့္ အသက္ ၅ဝ ျပည့္ခ်ိန္တြင္ အမွတ္တရ ေရး ့ေသာစာျဖစ္ၿပီး ၆၄ ႏွစ္အရြယ္တြင္ ကြယ္လြန္ေသာအခါ ထုိစာသားကုိ ေက်ာက္ထက္ အကၡရာ တင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္း သား ၁၉၃၈ တက္ေခတ္နတ္ဆုိး (၁၉၃၈)၊ လမ္းစေပၚၿပီး (၁၉၄၈)၊ အေရွ႕က ေနဝန္းထြက္သည့္ပမာ ၁၉၅ဝ ႏွင့္ တက္ဘုန္းႀကီး (၁၉၇၃) တုိ႔ကုိေရးသားခဲ့သည္။ ဆရာသိန္း ေဖျမင့္သည္ သူေနာက္ဆုံး ခုိနားမည့္ အုတ္ဂူတြင္ ေရးထုိးမည့္စာမ်ားကုိ ၁၄ ႏွစ္ႀကဳိတင္ ေရးသားခဲ့သလုိျဖစ္ေန ပါသည္။

ႏုိင္ငံေက်ာ္ စာေရးဆရာ၊ သတင္းစာဆရာ၊ ႏုိင္ငံေရးသမား တစ္ေယာက္က ေသျခင္းတရားကို ႐ႈျမင္ပုံႏွင့္ ေသျခင္းတရားကုိ စိန္ေခၚပုံသည္ အလြန္႐ုိးစင္းၿပီး အလြန္ တည္ၿငိမ္သည္ဟု ဆုိခ်င္ပါသည္။ လူအားလုံးသည္ တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ေသမင္းကုိ ရင္ဆုိင္ရမည္ ျဖစ္ရာ ဆရာသိန္းေဖျမင့္၏ သေဘာထားမ်ဳိး ႀကဳိတင္ႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္ထားသင့္သည္ဟု ထင္မိပါသည္။ အညာသား စာေရးဆရာ သိန္းေဖျမင့္သည္ ေသသည္အထိ အညာကုိ ခ်စ္ခဲ့ပါသည္။

ဘသန္းတင္
http://www.zaygwet.com/index.php မွကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။