Page 1 of 2
ကံရာဇာႀကီး ကံရာဇာငယ္ တုိ႔သည္ တေကာင္း အဘိရာဇာ ေခတ္က သမုိင္း (သို႔မဟုတ္) ဒ႑ာရီ ဇာတ္ေကာင္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ရသစာတမ္း ဆရာက ကံရာဇာ ညီေနာင္ တုိ႔၏ တေကာင္း ထီးနန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေတြးဆေျမာ္ျမင္ ဆင္ျခင္ခ်က္ မ်ားသည္ ေခတ္ကာလ အသီးသီးကို ေက်ာ္လြန္ႏုိင္သည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေခတ္ မေရြးတဲ့ စာတြင္ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ပထမဆံုး အႀကိမ္ ပံုႏွိပ္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ မဂၢဇင္းကို ရွာေဖြျခင္း မျပဳႏုိင္သျဖင့္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ စာေပါင္းခ်ဳပ္ (၁)မွ ကူးယူေဖာ္ျပ လုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အယ္ဒီတာ
သူတုိ႔ ညီေနာင္ဆုိသည္ မွာ တေကာင္းမင္း အဘိရာဇာ၏ သားေတာ္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ကံရာဇာႀကီးႏွင့္ ကံရာဇာငယ္တုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။ တေကာင္းျပည္ ထီးနန္းကို ထုိညီေနာင္ ႏွစ္ပါး လုခဲ့ၾကသည္မွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ရာဇ၀င္၏ ကနဦး ေခတ္ပိုင္းက ျဖစ္ရာ ၾကာလွပါၿပီ။ သို႔ရာတြင္ ထုိညီေနာင္ ႏွစ္ပါး အေၾကာင္းကို စဥ္းစားမိသည့္ အခါတုိင္း ကြၽန္ေတာ့္မွာ တေကာင္းျပည္ အတြက္ ကြၽန္ေတာ့္ အေတြးႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ရင္ေလး မိတတ္ပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသား အရြယ္က ထုိညီေနာင္ႏွစ္ပါး ထီးနန္းလုၾကပံု အေၾကာင္းကို ေက်ာင္းဖတ္စာအုပ္၌ ဖတ္ခဲ့ရပါသည္။ ထုိအေၾကာင္းကို အခ်ဳိ႔ေသာ စာဖတ္ ပရိသတ္လည္း ဖတ္ၿပီး ျဖစ္မည္ဟု ထင္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ အဘိရာဇာမင္း ကံကုန္ေသာ အခါ သားေတာ္ ကံရာဇာႀကီးႏွင့္ ကံရာဇာငယ္ တုိ႔သည္ တေကာင္းျပည္ ထီးနန္းအတြက္ လက္႐ံုးစစ္ ထုိးရန္ ျပင္ၾကသည္ဟု ဆုိပါသည္။ ထုိအခါ အမတ္ ပညာရွိတုိ႔က အရွင့္သား တုိ႔သည္ လက္႐ံုးစစ္ကို မထုိးၾကပါ ကုန္လင့္၊ ကုသိုလ္ စစ္ကိုသာ ထုိးၾကပါေလဟု နားေတာ္ ေလွ်ာက္ၾကေလသည္။ ကုသိုလ္စစ္ ဆုိသည္ကား အဘယ္နည္းဟု ညီေနာင္ ႏွစ္ပါးက ေမးၾကရာ အလွဴမ႑ပ္ ႏွစ္ေဆာင္ကို တစ္ေယာက္ တစ္ေဆာင္စီ ညတြင္းခ်င္း ၿပီးေအာင္ ေဆာက္ၾကပါ။ အရင္ၿပီးေအာင္ ေဆာက္ႏုိင္သူသည္ တေကာင္းျပည္ ထီးနန္းကို ဆက္ခံထုိက္သူ မည္ပါသည္။ ထုိသို႔ ျပဳျခင္းသည္ ကုသုိလ္စစ္ ထုိးျခင္း ျဖစ္ပါသည္ဟု ေလွ်ာက္ၾကေလသည္။
ညီေနာင္ ႏွစ္ပါးလည္း ေကာင္းၿပီဟု ၀န္ခံ၍ အလွဴမ႑ပ္ ေဆာက္ၾကေလသည္။ ေနာင္ေတာ္ ကံရာဇာႀကီးသည္ မိမိ၏အလွဴ မ႑ပ္ကုိ သစ္ႀကီး ၀ါးႀကီးျဖင့္ ေဆာက္သည္။ ညီေတာ္ကံရာဇာ ငယ္သည္ မိမိ၏ အလွဴမ႑ပ္ကို သစ္ငယ္၀ါးငယ္ျဖင့္ ေဆာက္၍ ဖ်င္ျဖဴပတ္ျခင္း၊ ထံုးေဖြးေဖြး သုတ္ျခင္းတုိ႔ကို ျပဳေလသည္။ နံနက္မုိး ေသာက္လတ္ေသာ္ ကံရာဇာႀကီး၏ အလွဴ မ႑ပ္သည္ အၿပီးသို႔ မေရာက္ေခ်။ ကံရာဇာငယ္၏ အလွဴမ႑ပ္ သာလွ်င္ အၿပီးသုိ႔ ေရာက္ေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကံရာဇာႀကီးသည္ အထက္စကား ကတိရွိသည့္ အတုိင္း တေကာင္းျပည္ ထီးနန္းကို ကံရာဇာငယ္ လက္သို႔အပ္၍ တေကာင္းၿမိဳ႔မွ ခြာေလသည္။ ဤကားသူတုိ႔ ညီေနာင္ႏွစ္ပါး ထီးနန္း လုၾကပံု အေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္သည္ ထုိအေၾကာင္းကို ပထမ အႀကိမ္ ဖတ္ရစဥ္က ကံရာဇာငယ္၏ အမူအရာကို လက္ခုပ္တီး၍ အမ်ားႀကီး ခ်ီးက်ဴး လုိက္ပါသည္။ ကံရာ ဇာငယ္သည္ ဥာဏ္ေကာင္းေလစြ။ မျဖစ္လွ်င္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္ေလစြ။ ေနာင္အခါ၌ကား ကြၽန္ေတာ္သည္ ကံရာဇာငယ္၏ အမူအရာကို သံသယ ျဖစ္လာပါ ေတာ့သည္။
ေရွးဦးစြာ တေကာင္း ျပည္၏ ႏုိင္ငံေရ ၀ါဒႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး ေျခလွမ္းတုိ႔ကို ကြၽန္ေတာ္ ဤသိ့ု မွန္းၾကည့္ သည္။ အေဖကို သားက သတ္၍၊ အစ္ကိုကို ညီက သတ္၍၊ ဦးရီးကို တူက သတ္၍ ထီးနန္းကိုယူႏုိင္ လွ်င္ရခြင့္ ရွိသည္ဟူေသာ ထီးေမြနန္းေမြ ဆက္ဆံေရး သေဘာ တရားကို ကမၻာေပၚတြင္ မည္သူက စတင္ဖန္တီး ခဲ့သည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ မသိပါ။ သို႔ရာတြင္ ထုိသေဘာ တရားကို ႏွစ္သက္ လက္ခံျခင္းသည္ ေခတ္ဆန္သည္၊ တုိးတက္သည္ဟု ယူဆ ထားၾကေလသလား မသိ၊ တေကာင္းျပည္တြင္ ထုိ သေဘာတရား ရွိေနႏွင့္ ေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္သာလွ်င္ အဘိရာဇာ ကံကုန္ေသာ အခါ သားေတာ္ ကံရာဇာႀကီး ထီးထီးမားမား ရွိေနပါလ်က္ သားေတာ္ ကံရာဇာငယ္သည္ ေနာင္ေတာ္ေသာ၊ ဘာေသာ၊ ညာေသာ နားမလည္။ တေကာင္းျပည္ ထီးနန္းကို ငါ့ လက္သုိ႔ အပ္ရမည္ဟု ဓားႀကိမ္း ႀကိမ္း၀ံ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယူဆႏုိင္ေလသည္။
ပံုပန္းမွာ အဘိရာဇာ နာမက်န္း ျဖစ္ေနစဥ္ အခါကပင္ ကံရာဇာငယ္သည္ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ေသာ အေနႏွင့္ ေနာက္ပိုင္း အစည္းအေ၀း ခဏခဏ ေခၚ၍ စက္ပုန္းခုတ္ျခင္း၊ လူမ်ဳိး မေရြး၊ ဘာသာမေရြး၊ က်ားမ မေရြး၊ ၿပံဳးျပႏုိင္သမွ် ၿပံဳးျပျခင္း၊ ငါ့မုန္႔တစ္ဖဲ့ စားေစ၍ ငါ့အိတ္ထဲသုိ႔ ၀င္ႏိုင္သမွ် ၀င္ေစျခင္း စသည္တုိ့ကို ျပဳလုပ္ထား ပံုရေလသည္။ ေနာင္ေတာ္ကံရာဇာ ႀကီးမွာ ကား ထုိသုိ့မဟုတ္၊ ေနာင္ေတာ္ျဖစ္သည့္ အတုိင္း ထီးနန္းကို ေအးေအးသာသာ ရလိမ့္မည္အထင္ႏွင့္ ေအး ေအးသာသာ ေနခဲ့ပံုရလသည္။ ထုိေၾကာင့္သာလွ်င္ ကံရာဇာ ငယ္က ဓားႀကိမ္း ႀကိမ္းလုိက္ေသာ အခါ ကံရာဇာႀကီးမွာ မည္သို့မွ် မတတ္ႏုိင္။ ကိုေရႊ၀န္ တုိ႔၏ ကုသုိလ္စစ္ စကားကို နားမေထာင္ခ်င္ဘဲ နားေထာင္ လုိက္ရသည္ဟု ထင္မိပါသည္။ ဤကား တေကာင္းျပည္၏ ႏိုင္ငံေရး ၀ါဒႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးေျခလွမ္းတုိ႔ကို ကြၽန္ေတာ္ မွန္းၾကည့္ လုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထုိ့ေနာက္ ကံရာဇာငယ္၏ အမူအရာအား ကြၽန္ေတာ္ သံသယ ျဖစ္လာပံုကို ဆက္၍ ေျပာျပခ်င္ ပါေသးသည္။ ကိုေရႊ၀န္တုိ႔၏ ကုသုိလ္ စစ္စကားကို ညီေနာင္ႏွစ္ပါး လက္ခံၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ညီေနာင္ ႏွစ္ပါး၌ အလွဴမ႑ပ္ကို တစ္ေယာက္ တစ္ေဆာင္စီ ညတြင္းခ်င္း ၿပီးေအာင္ ေဆာက္ၾကရန္သာ က်န္ပါေတာ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ညီေနာင္ႏွစ္ပါးသည္ တပည့္ လက္သားမ်ားကို ေခၚ၍ ေတာသို႔ သြားၾကသည္။ သစ္၀ါး ခုတ္ၾကသည္။ သယ္လာၾကသည္။ မ႑ပ္ ေဆာက္ၾကသည္။ ႐ႈေလာ့၊ အ႐ုဏ္တက္တြင္ ကံရာဇာငယ္၏ အလွဴ မ႑ပ္သည္ ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြး ေငးၾကည့္ရ မတတ္ျဖစ္သည္။ အလြင္၊ အေၾကာ့၊ ေကာ့၍၊ ေမာ့၍၊ ႂကြ၍၊ ပ်ံ၍ေနသည္။ ကံရာဇာႀကီး၏ အလွဴ မ႑ပ္မွာမူကား တပိတစ္ပိုင္းသာ ၿပီးေသး သည္။ ကံရာဇာငယ္ ေအာင္ၿပီ၊ ကံရာဇာငယ္ တေကာင္းျပည္ ထီးနန္းကို သိမ္းၿပီ။
Page 2
သို႔ရာတြင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သည္ ကံရာဇာငယ္ ေဆာက္ေသာ အလွဴ မ႑ပ္၏ သေဘာကို ရာဇ၀င္ ဆရာမွ တစ္ဆင့္သိၿပီး ျဖစ္ၾကပါသည္။ ရာဇ၀င္ဆရာ၏ အဆုိအရ ကံရာဇာငယ္၏ အလွဴေတာ္ မ႑ပ္သည္ သစ္ငယ္၊ ၀ါးငယ္မွ်သာ ျဖစ္သည္။ ဖ်င္ျဖဴ ပတ္ထား ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္သည္။ ထံုးျဖဴ သုတ္ထားျခင္း မွ်သာ ျဖစ္သည္။ ကံရာဇာငယ္ သည္ ဥာဏ္ေကာင္းပါ၏။ သို႔ရာတြင္ ျဖစ္လာေသာ အလွဴ မ႑ပ္သည္ တကယ့္ မ႑ပ္မဟုတ္၊ စိတ္ကူးယဥ္ မ႑ပ္ သာတည္း။ အခုိင္အခံ့ မဟုတ္၊ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း သာတည္း။ ေစတနာ မဟုတ္၊ ျပ႐ုပ္သာတည္း။ ကံရာဇာငယ္သည္ ထုိအလွဴ မ႑ပ္မ်ဳိး၌ တေကာင္းျပည္သူ လူထုအား အလွဴေပးလွ်င္ မည္သည့္နည္း ႏွင့္မွ် အဓြန့္ရွည္စြာ အလွဴ ေပးႏုိင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ အလြန္ဆံုး သံုးေလးလ မွ်ေလာက္သာ အလွဴေပးႏုိင္မည္။ တေကာင္းမုိး၊ တေကာင္းေလတုိ႔ႏွင့္ သင့္ျမတ္ေအာင္ ေဆာက္ျခင္း မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ထိုအလွဴ မ႑ပ္သည္ သံုးေလးလ ၾကာလွ်င္ ယိုင္လဲ ၿပိဳကဲြရမည္သာ ျဖစ္ေလသည္။ ကံရာဇာငယ္၏ အမူအရာကုိ ကြၽန္ေတာ္ ခ်ီးက်ဴး လာရာမွ သံသယ ျဖစ္လာရသည္မွာ ထုိအေၾကာင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိ့ေနာက္ တေကာင္းျပည္ အတြက္ ရင္ေလးမိ တတ္သည့္ အေၾကာင္းကို ေျပာပါေတာ့မည္။ ရင္ေလးမိ တတ္သည္မွာ ပထမ တြင္ ကံရာဇာႀကီးသည္ လည္းေကာင္း၊ ကိုေရႊ၀န္ တုိ့သည္လည္း ေကာင္း၊ တေကာင္း ျပည္သူလူထု သည္လည္းေကာင္း ႐ိုးလြန္း၊ အလြန္း၊ နလြန္းၾကသည္ဟု အထင္ ရွိလုိက္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ကံရာဇာ ႀကီးသည္ စိတ္ကူးယဥ္ မ႑ပ္၊ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း မ႑ပ္၊ ႐ုပ္ျပမ႑ပ္ ကို အဘယ့္ေၾကာင့္ ကန္႔ကြက္ျခင္း မျပဳဘဲ ေနပါ သနည္း။ ကိုေရႊ၀န္တုိ႔သည္ ထုိမ႑ပ္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ ပယ္ခ် ျခင္းမျပဳဘဲ ေနၾကပါသနည္း။ တေကာင္းျပည္သူ လူထုသည္ ထုိမ႑ပ္ကို အဘယ့္ေၾကာင့္ လူထုအံုႂကြ နည္းျဖင့္ တုိက္ဖ်က္ျခင္း မျပဳဘဲ ေနၾကပါသနည္း။
အကယ္၍ ထုိသူတုိ႔သည္ ထုိမ႑ပ္ကို တကယ့္မ႑ပ္၊ အခိုင္အခံ့ မ႑ပ္၊ ေစတနာ မ႑ပ္ဟူ၍ ယံုၾကသည္ျဖစ္လွ်င္ ထုိသူတုိ႔သည္ အကယ္ပင္ ႐ိုးလြန္း၊ အလြန္း၊ နလြန္းၾကသည္ဟု ဆုိရာသည္။ ထုိသူတုိ႔သည္ ထုိမွ်ေလာက္ ႐ိုးလြန္း၊ အလြန္း၊ နလြန္းလိမ့္မည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ မထင္ပါ။ ထုိသူတုိ႔သည္လည္း မ႑ပ္ေဆာက္ တတ္သူမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကံရာဇာငယ္၏ အလွဴ မ႑ပ္ကို အေ၀းမွသာ ၾကည့္ရေစကာမူ သစ္ငယ္ေဆာက္၊ ၀ါးငယ္ေဆာက္၊ ဖ်င္ျဖဴပတ္၊ ထံုးျဖဴသုတ္ မ႑ပ္ ျဖစ္သည္ကိုကား ခဲြျခား၍ သိျမင္ၾကမည္သာ ျဖစ္ေလသည္။
ထုိသို႔ တၿပီးကား ကံရာဇာႀကီးက ကန္႔ကြက္ျခင္း မျပဳဘဲ ေနသည္မွာ ေလာဘေဇာ တုိက္ေနေသာ ညီေတာ္ ကံရာဇာငယ္ကို စက္ဆုပ္ေသာ ေၾကာင့္ေပေလာ။ စက္ဆုပ္ေသာေၾကာင့္ ဟုဆုိလွ်င္ တေကာင္းျပည္မွ ကံရာဇာႀကီးခြာ သြားျခင္းသည္ အေသ၀နာစဗလာနံ ပုဒ္အရ မဂၤလာရွိေသာ ခြာသြားျခင္း ေပဟု ဆုိရာသည္။ တစ္ဖန္ ကိုေရႊ၀န္တုိ႔က ပယ္ခ်ျခင္းမျပဳဘဲ ေနၾကသည္မွ ကံရာဇာငယ္ ထံမွ စားေပါက္ စားလမ္းကို ေမွ်ာ္မွန္း ၾကေသာေၾကာင့္ေပေလာ။ ေမွ်ာ္မွန္းၾက ေသာေၾကာင့္ဟု ဆုိလွ်င္ တေကာင္းျပည္၌ ေခါင္ကစမိုး ယိုေနၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ သနားစရာသာ ျဖစ္ေတာ့သည္။ တစ္ဖန္ တေကာင္း ျပည္သူလူထုက တုိက္ဖ်က္ျခင္း မျပဳဘဲ ေနၾကသည္မွာ တုိင္းျပည္ အေရးသည္ ငါတုိ႔အေရး၊ ငါတုိ႔ အေရးသည္ တုိင္းျပည္အေရး ဟူေသာ အခ်က္ကို သေဘာ မေပါက္ၾက ေသာေၾကာင့္ ေပေလာ။ သေဘာ မေပါက္ၾကေသာေၾကာင့္ဟု ဆုိလွ်င္ တေကာင္း ျပည္သူ လူထုထဲ၌ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာ ၿပီးေရာသမား အေတာ္ ခပ္မ်ားမ်ား ရွိေနေသးသျဖင့္ သနားစရာသာ ျဖစ္ေတာ့သည္။
သို႔ရာတြင္ ကံရာဇာႀကီးသည္ စက္ဆုပ္ေသာေၾကာင့္ ခြာသြားသည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ မထင္ပါ။ စက္ဆုပ္သည္ ျဖစ္လွ်င္ ကံရာဇာႀကီးသည္ ကုသိုလ္စစ္ကိုပင္ ထုိးေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ ကိုေရႊ၀န္ တုိ႔သည္လည္း စားေပါက္စားလမ္း ကို ေမွ်ာ္မွန္း ၾကသည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ မထင္ပါ။ ေမွ်ာ္မွန္းၾကသည္ ျဖစ္လွ်င္ ကိုေရႊ၀န္တုိ႔သည္ ကုသိုလ္ စစ္စကားကိုပင္ ဆုိၾကမည္ မဟုတ္ပါ။ တေကာင္း ျပည္သူ လူထု၌လည္း ငေတမာၿပီးေရာ သမားအေတာ္ ခပ္မ်ားမ်ား ရွိေနၾကသည္ ဟု ကြၽန္ေတာ္ မထင္ပါ။ ရွိေနၾကသည္ ျဖစ္လွ်င္ မည္သည့္ မင္းသား၏ အလွဴ မ႑ပ္ကိုမွ် ၀ိုင္းေဆာက္ ေပးၾကမည္ မဟုတ္ပါ။
ထုိသုိ႔ တၿပီးကား ကံရာဇာငယ္၏ သစ္ငယ္ေဆာက္၊ ၀ါးငယ္ေဆာက္၊ ဖ်င္ျဖဴပတ္၊ ထံုးျဖဴသုတ္ မ႑ပ္ကို ကန္႔ကြက္ျခင္း၊ ပယ္ခ်ျခင္း၊ တုိက္ဖ်က္ျခင္း မျပဳဘဲ ေနခဲ့ၾကသည္မွာ မည္သည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ေပနည္း။ မည္သည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ် မဟုတ္ႏုိင္။ ကံရာဇာငယ္သည္ ကံရာဇာႀကီးအား လည္းေကာင္း၊ ကိုေရႊ၀န္တုိ႔အား လည္းေကာင္း၊ တေကာင္းျပည္သူ လူထုအား လည္းေကာင္း တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ၿခိမ္းေျခာက္ ေနေသာေၾကာင့္သာလွ်င္ ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ကံရာဇာငယ္သည္မိမိ၏ အလွဴမ႑ပ္ ေရွ႔တြင္ ေနာင္ေတာ္အတြက္ ၀မ္းနည္းပက္လက္ ျဖစ္ရေသာ မ်က္ႏွာေပးကို လည္းေကာင္း၊ ကိုေရႊ၀န္တုိ႔ကို သိမ္းသြင္းေခ်ာ့ေမာ့ ေနေသာ မ်က္ႏွာေပး ကိုလည္းေကာင္း၊ တေကာင္း ျပည္သူလူထုအား အခ်ဳိ ေသြးေနေသာ မ်က္ႏွာေပးကို လည္းေကာင္း ျပခ်င္လွ်င္ ျပေန မည္ျဖစ္သည္။ လက္နက္ႏွင့္ တပည့္လက္သားတုိ႔ကိုမူကား မ႑ပ္ အတြင္း၌ လည္းေကာင္း၊ မ႑ပ္အျပင္၌ လည္းေကာင္း၊ ေျမေပၚ၌ လည္းေကာင္း၊ ေျမေအာက္၌ လည္းေကာင္း ေပၚေပၚထင္ထင္ တခ်ဳိ႔၊ ပုန္းလွ်ဳိး ကြယ္လွ်ဳိး တခ်ဳိ႔ေနရာ ခ်ထားၿပီး ျဖစ္မည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။
ရာဇ၀င္ ဆရာသည္ ထုိအခ်က္ကို ရာဇ၀င္၌ ထည့္ဆုိျခင္း မျပဳခဲ့ပါ။ သို႔ရာတြင္ အာဏာကို အဓမၼ လိုခ်င္ေသာ ကိစၥမ်ဳိး၌ ထုိအခ်က္မ်ဳိးသည္ ဓမၼတာ လုိလုိပင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထုိအခ်က္ကို စိတ္ကူးျဖင့္ အသား ထုိးၾကည့္ျခင္း မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သို႔ပင္ ျဖစ္ေစ သူတုိ႔ ညီေနာင္ အေၾကာင္းကို စဥ္းစားမိသည့္ အခါတုိင္း ကြၽန္ေတာ့္မွာ တေကာင္းျပည္ အတြက္ ကြၽန္ေတာ့္ အေတြးႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ ရင္ေလး မိတတ္သည္မွာ ကံရာဇာငယ္သည္ ကံရာဇာ ႀကီးအားလည္းေကာင္း၊ ကိုေရႊ၀န္တုိ႔အား လည္းေကာင္း၊ တေကာင္း ျပည္သူလူထုအား လည္းေကာင္း တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ၿခိမ္းေျခာက္ ေနသည္ဟု အထင္ ရွိျခင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ကံရာဇာငယ္သည္ ကြၽန္ေတာ္၏ အေတြးေအာက္တြင္ အေတာ္အတန္ ပိေနပါၿပီ။ စင္စစ္ ကံရာဇာငယ္သည္ ကြၽန္ေတာ္ ေတြးသကဲ့သုိ႔ ဟုတ္ခ်င္မွလည္း ဟုတ္မည္။ မဟုတ္ဘူးေယာင္ ေယာင္ႏွင့္ ဟုတ္ခ်င္လွ်င္လည္း ဟုတ္ေနမည္။ ဟုတ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မဟုတ္သည္ ျဖစ္ေစ ၿခိမ္းေျခာက္သူႏွင့္ အတူတကြ ေနျခင္း သည္လည္း ဆင္းရဲ ေပတကား။ မၿခိမ္းေျခာက္ သူႏွင့္ ေကြကြင္း ရျခင္းသည္လည္း ဆင္းရဲေပတကား ဟုသာ ဆုိလုိက္ခ်င္ပါေတာ့ သတည္း။ ။
ေဇာ္ဂ်ီ
(ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္း၊ ႏုိ၀င္ဘာလ ၂၀၁၀)
http://www.paephuhlwarmagazine.asia/ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္