Saturday, January 26, 2013

ဘတ္ဂ်က္ခ်ထားေပးျခင္းမရွိေတာ့သျဖင့္ ျမဧရာေစ်းသေဘၤာအား ပုဂၢလိကသို႔ လႊဲေျပာင္းေတာ့မည္

 

ဘတ္ဂ်က္ခ်ထားေပးျခင္းမရွိေတာ့သျဖင့္ ျမဧရာ
ေစ်းသေဘၤာအား ပုဂၢလိကသို႔ လႊဲေျပာင္းေတာ့မည္

 ႏိုင္ငံေတာ္မွ ဘတ္ဂ်က္ခ်ထားေပးမႈကို လာမည့္ ၂ဝ၁၃/၂ဝ၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွစတင္၍ ရပ္ဆိုင္းေတာ့မည္ျဖစ္သျဖင့္ ျပည္တြင္း
ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးအေနျဖင့္ ႏွစ္စဥ္အရႈံးေပၚေနေသာ
ျမဧရာေစ်းသေဘၤာအား ပုဂၢလိကသို႔ လႊဲေျပာင္းလုပ္ကိုင္ေစ
ေတာ့မည္ဟု ၎ဌာန၏ အေထြ အေထြမန္ေနဂ်ာျဖစ္သူ ဦးေမာင္ေမာင္လြင္က ေျပာၾကားသည္။

" လာမယ့္ႏွစ္ ဘ႑ာေရးႏွစ္ကစၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ မိမိဌာနဝင္ေငြနဲ႔ မိမိ ရပ္တည္ရေတာ့မွာပါ။ ႏိုင္ငံေတာ္ဘက္ဂ်က္
ထဲကေန ခြဲေဝခ်ထားခြင့္ မေပးေတာ့ပါဘူး"ဟု ယေန႔ ဇန္နဝါရီလ
၂၆ရက္ မြန္းလြဲ ၁နာရီတြင္ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး
ျပဳလုပ္ေသာ ျမဧရာ ေစ်းသေဘၤာအား ပုဂၢလိကပိုင္ လႊဲေျပာင္း
ေပးေရးကိစၥ စာနယ္ဇင္းရွင္းလင္းပြဲတြင္ ၎ကေျပာၾကားခဲ့ျခင္း
ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ ေစ်းသေဘၤာ စတင္ေျပးဆြဲစဥ္က ခရီးသည္ႏွင့္ ကုန္စည္ ရရွိမႈမ်ားသျဖင့္ ေရယာဥ္(၅)စင္း၊ တြဲ(၁ဝ)တြဲျဖင့္ ေျပးဆြဲေပးခဲ့
ေသာ္လည္း ခရီးသည္ႏွင့္ ကုန္စည္လိုက္ပါမႈမွာ တျဖည္းျဖည္း က်ဆင္းလာခဲ့သည့္အတြက္ ႏွစ္စဥ္အလိုက္ေဈးသေဘၤာစင္း
ေရႏွင့္ ေခါက္ေရေလ်ာ့ခ် ေျပးဆြဲခဲ့ရၿပီး ၂ဝဝ၅/၂ဝဝ၆ ဘ႑ာ
ေရးႏွစ္မွ စတင္ကာ ျမဧရာသေဘၤာႏွင့္ (ဘ-၈ဝဝ)တြဲ ႏွစ္တြဲ
ျဖင့္သာ အရႈံးခံေျပးဆြဲေနခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုကဲ့သို႔ ဘတ္ဂ်က္ မရရွိေတာ့သည့္အတြက္ ၁၉၉၂ခုႏွစ္မွစ၍
ရန္ကုန္-မႏၱေလး အစံု/အဆန္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ သံုးႀကိမ္ ေျပးဆြဲေပး
ေနေသာ အဆိုပါေစ်းသေဘၤာႀကီးအား ဆက္လက္အရႈံးခံေျပး
ဆြဲရန္ ခက္ခဲလာေသာေၾကာင့္ ယခုလို ပုဂၢလိကပိုင္အျဖစ္ လြဲေျပာင္း ရေၾကာင္း သိရ သည္။

"ဒီႏွစ္မွာထူးျခားတာေတြက စက္သံုးဆီေရာင္းခ်ရမႈ ေလ်ာ့နည္း
လာတယ္။ ခရီးလမ္းေတြ ယာယီပိတ္တယ္။ ေရယာဥ္ႀကီးေတြ
ေျပးဆြဲတဲ့ေနရာ မွာ အရႈံးမ်ားလို႔ ေရယဥ္ငယ္ေတြနဲ႔ အစားထိုး
ေျပးဆြဲရတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကခ်င္ျပည္နယ္ဘက္မွာ မၿငိမ္သက္
တာတို႔၊ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ ေလ်ာ့ နည္းလာတာတို႔ေၾကာင့္ ငွားရမ္း သေဘၤာေတြ ငွားရမ္းရမႈ ေလ်ာ့နည္းလာပါတယ္။ အဲဒီလို အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္လ်ာထားခ်က္ေတြ မျပည့္မီ ခဲ့ပါဘူး။ ဝင္ေငြထက္အသံုးစရိတ္က မ်ားလာတဲ့အတြက္ လာမယ့္ႏွစ္မွာ
ရံႈးလာႏိုင္တဲ့ အေနအထားေတြ ေတြ႔ေနရပါတယ္"ဟု ဦးေမာင္ေမာင္ လြင္က ေျပာၾကားသည္။

ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးအေနျဖင့္ ျမဧရာေစ်းသေဘၤာ
အား တန္ဆာခစနစ္အစား ငွားရမ္းစနစ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလုပ္
ေဆာင္ပါက တစ္ႏွစ္လွ်င္ အျမတ္ေငြ က်ပ္သိန္း(၃ဝဝ)ေက်ာ္
ရရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ထိုသို႔ ပုဂၢလိကပိုင္ လုပ္ေဆာင္ရန္အတြက္ ၁၉၉၂ခုႏွစ္မွစတင္ကာ ႏွစ္ေပါင္း (၂ဝ)ေက်ာ္ ေစ်းရာင္းခ်ေန
ေသာ ေစ်းဆိုင္ခန္း(၆ဝ)မွာမူ သေဘၤာေပၚမွ ဖယ္ရွားေပးရမည္
ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထက္ေနာင္ေနာင္