Sunday, June 26, 2011

(ျမန္မာျပည္မွေပးစာ) တိရစၦာန္တုိ႔အေၾကာင္း စကားလက္ဆုံ - ၂ -

ျမန္မာျပည္မွေပးစာ
တိရစၦာန္တုိ႔အေၾကာင္း စကားလက္ဆုံ - ၂ -
Aung San Suu Kyi (Mainichi)
(လစဥ္ မ္ိုင္အိနိခ်ိ-ေကာ္လံတြင္ ေဖာ္ျပေနသည့္ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ “ျမန္မာျပည္မွစာ”က႑၏ ဆ႒မ ေျမာက္ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္)

၆၆ ႏွစ္တာကာလ ပရစ္ဇင္မ္ကို ထိုးေဖာက္ၾကည့္ရျခင္းဟာ လြန္ခဲ့တဲ့အႏွစ္ ၆၀ သုိ႔မဟုတ္ လြန္ခဲ့တဲ့ ၆ ႏွစ္ကိုေတာင္ ၾကည့္ျမင္ခဲ့ရျခင္းနဲ႔ ကြာျခားေနပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ ဒီ ယွက္ႏြယ္ေနတဲ့ ကာလအတြင္းမွာ ကမၻာႀကီးနဲ႔ကၽြန္မဟာ ေျပာင္းလဲလာခဲ့လုိ႔ပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၆၀ က တိရစၦာန္မ်ားနဲ႔ ကၽြန္မရဲ႕ ဆက္ႏြယ္မႈ(ဒီလုိပဲေျပာႏိုင္ခဲ့မယ္ဆုိရင္)ဟာ ကြာလွမ္း ပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ ကေလးဘဝရဲ႕ျမင္ကြင္းတစိတ္တပိုင္းျဖစ္တဲ့ စိတ္ဝင္စားစရာမေကာင္းတဲ့ ေခြးဗႏၶတ္မ်ားနဲ႔ သနားစရာျမင္ေတြ႕ရတဲ့ လွည္းဆြဲျမင္မ်ားအေၾကာင္းကုိ ကၽြန္မေရးခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မငယ္႐ြယ္စဥ္က ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ခဲ့ရတဲ့ တိရစၦာန္ေလာကရဲ႕ အျခားသတၱဝါေတြကေတာ့ ငွက္မ်ားျဖစ္ၾက ပါတယ္။

အဲဒိအခ်ိန္တုန္းက ရန္ကုန္ဟာမဖြံ႕ၿဖိဳးေသးပါဘူး။ ကၽြန္မတုိ႔ဟာ ေျမနီနဲ႔ ေက်ာက္ခဲက်ဳိးမ်ား ခင္းထားတဲ့လမ္းမွာေနခဲ့ၾကပါတယ္။ ႐ွည္တဲ့ဝါး႐ံုမ်ား၊ ကၽြန္မတုိ႔ႏြားမ်ားရဲ႕စားက်က္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ႐ွည္ေမ်ာေမ်ာ လြင္တီးေခါင္ ခ်ဳိင့္ကြင္းျပင္မ်ာ၊ ေရေမွာ္ေရၫိွမ်ား႐ိွေနတဲ့ ေရကန္နဲ႔ ၿပိဳမ ေယာင္အုဋ္ခဲနံရံမ်ားျဖင့္ အနားသတ္ထားပါတယ္။

ကၽြန္မတုိ႔အိမ္ရဲ႕မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္မွာေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း႐ိွခဲ့ပါတယ္။ ႐ိုးရာပုံစံ႐ွိေနတဲ့ သစ္သားအေဆာက္အဦးမ်ား၊ ပစၥလကၡျဖစ္ေနတဲ့ေျမႀကီးမ်ား၊ ေ႐ွးေဟာင္းဗိမာန္မ်ားနဲ႔႐ုပ္ပြား ေတာ္မ်ားနဲ႔ နက္႐ိႈင္းတဲ့တည္ၿငိမ္ေအးေဆးမႈဟာ လူသာမန္မ်ားရဲ႕ ပ်ားပန္းခတ္အလုပ္႐ႈပ္ေန တဲ့ကမၻာနဲ႔ ျခားနားထားေၾကာင္းကုိအေလးအနက္ေဖာ္ျပေနပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႔ကၽြန္ မတုိ႔အိမ္ နွစ္ခုစလုံးဟာ ေတာင္ငယ္ေလးမ်ားလုိ႔ေခၚဆုိေလာက္တဲ့ ကုန္းျမင့္ေတြေပၚမွာတည္ ႐ိွေနၾကတာေၾကာင့္ ၾကားထဲကလမ္းေလးဟာ က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ေတာင္ၾကားခ်ိဳင့္ဝွမ္းနဲ႔တူေန ပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔ပန္းၿခံဟာ ကြဲျပားတဲ့အျမင့္ ၃ မ်ဳိးေပၚမွာျဖန္႔က်က္တည္ေနၿပီး၊ သစ္ပင္မ်ားစြာဟာ ငွက္ေပါင္းစုံရဲ႕ စိတ္ဝင္တစားဆြဲေဆာင္စရာဘုံအျဖစ္ ဖန္တီးေပးထားပါတယ္။ အေတြ႕မ်ားရ တဲ့ငွက္ေတြ ကေတာ့ က်ီးကန္းမ်ား၊ သာလိကာမ်ား၊ ခ်ဳိးမ်ား၊ ခုိမ်ား နဲ႔ စာကေလးမ်ားျဖစ္ၾက ပါတယ္။

အေရအတြက္မ်ားလြန္းလုိ႔ ငွက္အားလုံးကုိ သတိမထားႏိုင္ခဲ့ပါ။ ဒါေပမင့္ ညေနပုိင္း က်ီးကန္း မ်ား အိပ္တန္းတက္ဘုိ႔ ပ်ံသန္းေနတာကုိေစာင့္ၾကည့္ရျခင္းကုိ ကၽြန္မႏွစ္သက္ခဲ့ပါတယ္။ သူတုိ႔အျပန္လမ္း ေကာင္းကင္ျပင္မွာ ႀကီးမားတဲ႔အနက္ေရာင္ ေတာင္ပံျဖန္႔က်က္ ျခယ္မႈန္း လ်က္ က်ီးအာသံမ်ား ျပည့္ႏွက္ေနပါတယ္။

ခုိငွက္ကေလးရဲ႕ ဆြဲဆြဲငင္ငင္ေအာ္ျမည္သံဟာ ေႏြဦးရဲ႕ဂီတသံတစိတ္တပိုင္း ျဖစ္ေနခဲ့ပါ တယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ ငွက္ကေလးကုိ ျဖတ္ခနဲေတာင္ သတိမထားခဲ့ပါဘူး။ ကၽြန္မ အထူး တလည္ စူးစူးစမ္းစမ္းမ႐ွိခဲ့တာကို အခုအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မအ့ံၾသမိပါတယ္။

သစ္ပင္ေပၚမွာခုိနားေနတဲ့ ကၽြန္မတို႔ကုိဂုဏ္ထယ္စြာ မဟာဆန္ဆန္ၾကည့္ေနတဲ့ ၾကက္တူေ႐ြး ကေလးကုိ စိတ္ဝင္စားမိတာ ကၽြန္မ အမွတ္ရမိပါတယ္။ ဒါဟာ သူ႔ရဲ႕တဒဂၤတည္႐ိွမႈပါပဲ။

တေန႔မွာ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ႀကီး ဇီးကြက္တေကာင္ သစ္ပင္ကျပဳတ္က်ခဲ့ပါတယ္။ ဥယ်ဥ္ မႉးက ကၽြန္မတုိ႔ၾကည့္ဘုိ႔ေကာက္ျပခဲ့ပါတယ္။ အံ့ၾသထိတ္လန္႔ေနတဲ့ကၽြန္မမ်က္ႏွာကုိ ဇီးကြက္ ကေလးက အိပ္ခ်င္မူးတူးမ်က္စိနဲ႔ ေပကလပ္ေပကလပ္ ၾကည့္ေနခဲ့ပါတယ္။

ကၽြန္မတုိ႔လမ္းထိပ္မွာ ၁၉ ရာစုအိႏၵိယပုံစံ အိမ္အုိတေဆာင္႐ိွခဲ့ပါတယ္။ ေမွးမွိန္အားေပ်ာ့လာ တဲ့ ဒီအိမ္ရဲ႕ ခန္႔ညားထယ္ဝါမႈနဲ႔ ျဖစ္သလုိျပန္႔က်ဲေနတဲ႔စြန္႔ပစ္ခံၿခံတို႔ရဲ႕ လြမ္းဆြတ္မႈကို မေရ ရာတဲ့ ပုိင္႐ွင္မဲ့မႈက ပိုမိုေစခဲ့ပါတယ္။ ပုိင္႐ွင္ေတြဟာ အိႏၵိယႏြယ္လူခ်မ္းသာမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒုတိယကမၻာစစ္ျမန္မာျပည္ကုိ ေရာက္လာလုိ႔ ထြက္ေျပးသြားေၾကာင္း ကၽြန္မတို႔သိထားခဲ့ပါ တယ္။

အိမ္ေစာင့္မ်ားလက္ထဲကုိ ပုိင္႐ွင္ေတြက တနည္းနည္းနဲ႔ စီစဥ္အပ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ စစ္ကာလ အတြင္း အိမ္ေစာင့္မ်ားက တေလွ်ာက္လုံး ၾကည့္႐ႈေစာင့္ေ႐ွာက္ေပးလ်က္၊ သူတုိ႔ရဲ႕အလုပ္႐ွင္ မ်ား ဘယ္ေတာ့မွျပန္မလာလဲ သစၥာ႐ွိ႐ွိနဲ႔သူတုိ႔အလုပ္မွာ ဆက္လက္ထမ္းေဆာင္ေနၾကပါ တယ္။

ကၽြန္မမွတ္မိတဲ့ ဒီအိမ္ေစာင့္မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ဒုိတီဝတ္အရပ္႐ွည္႐ွည္ အိႏၵိယႏြယ္ဘြားမ်ားက ေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ကုိသူတုိ႔ရဲ႕ပန္းၿခံထဲ ႐ွား႐ွားပါးပါလည္ခြင့္ျပဳခဲ့ဘူးပါတယ္။ အေစာင့္အေ႐ွာက္ ခံမဲ့သစ္႐ြက္အ႐ႈပ္အေထြးေတြၾကားမွာ ေရပန္းႏွစ္ခုနဲ႔ ႀကီးမားတဲ့ အညိဳေရာင္ေက်ာက္ေရကန္ ႀကီးမ်ား႐ွိခဲ့ပါတယ္။ ႏွစ္ခုစလုံးဟာ လုံးလုံးေျခာက္ေသြ႕ေနလင့္ကစား သူတုိ႔ရဲ႕ခန္႔ညားထယ္ ဝါမႈဟာ ကၽြန္မကုိ အံ့ၾသေစခဲ့ပါတယ္။

လွ်ိဳ႕ဝွက္ဆန္းၾကယ္တဲ့ဒီဗိမာန္ရဲ႕ က်က္သေရကုိေဆာင္ေနတာကေတာ့ သူတုိ႔အိပ္တန္းမွာ နားေနတဲ့ ႀကီးမားတဲ့ကတၱဝါႀကီး ႏွစ္ေကာင္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္လြင္ ေနတဲ့အေရာင္မ်ားျဖင့္ အထီးက်န္ပန္းၿခံကုိ ေတာက္ပေနေစခဲ့ပါတယ္။ သူတုိ႔ဟာ ရန္ကုန္ တိရစၦာန္႐ံုျပင္ပမွာေတြ႕ရတဲ့ အေရာင္အေသြးအစုံစုံနဲ႔စြဲမက္ႏွစ္သက္ဘြယ္ တိုင္းတပါးမွလာ တဲ့ သတၱဝါမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ေတြတုန္းက တိရစၦာန္႐ံုကုိ စိတ္အပန္းေျဖအလည္အပတ္သြားရတာက အလြန္ထူး တဲ့ ျပဳမူခ်က္ပါ။ တိရစၦာန္႐ုံဟာ ကၽြန္မတုိ႔အိမ္နဲ႔ မေဝးလွပါ။ ျခေသၤ့မ်ားရဲ႕ဟိန္းေဟာက္သံေတြ ကုိ ဆည္းဆာခ်ိန္ရဲ႕တိတ္ဆိတ္မႈကုိေက်ာ္လြန္ၿပီး ၾကားႏိုင္ခဲ့ရပါတယ္။ ညေနတုိင္းမွာ ဘာ ေၾကာင့္ ျခေသၤ့ေတြ ဟိန္းၾကရတာလဲလုိ႔ လူႀကီးမ်ားကုိ ကၽြန္မေမးခဲ့ပါတယ္။ အစာေကၽြးခ်ိန္ကုိ သတိေပးတာလုိ႔ တခ်ဳိ႕က ေျဖၾကပါတယ္။ ေတာထဲက သူတုိ႔ ဌာေနကုိလြမ္းၾကလုိ႔ သတၱဝါ ႀကီးမ်ားက ငုိတာပါလုိ႔ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေျဖခဲ့ၾကပါတယ္။ တိရစၦာန္႐ုံထဲကေလွာင္အိမ္ေတြထဲမွာ ဒီတိရစၦာန္မ်ားကုိ ကၽြန္မျမင္ရတဲ့အခါ သူတုိ႔ရဲ႕အၿငိမ္မ ေန လႈပ္႐ွားမႈမ်ားကုိ သေဘာေပါက္သြားခဲ့ပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနတဲ့ေျခလွမ္း မ်ားဟာ ေဝးကြာေနတဲ့သူိတုိ႔ရဲ႕ဌာေနမ်ားကုိ လြမ္းေမာတမ္းတျခင္းနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနမွာပါလား လုိ႔လဲ ေတြးထင္မိခဲ့ပါတယ္။

ျမန္မာ့ေဝဒအယူအရ အဂၤါဖြား ကၽြန္မဟာ ျခေသၤ့ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျခေသၤ့ႀကီးမ်ားကုိအထူး မွ်ေဝစာနာခဲ့တာပါ။

ေမ်ာက္မ်ားဟာလဲ အလားတူ အျခားေၾကာင္းအရာတခုပါ။ လာလည္ပတ္သူမ်ားအၾကား ထင္႐ွားတဲ့ “ေမ်ာက္႐ြာ”ဟာ ကၽြန္မစိတ္ကုိ မခ်မ္းေျမ့ေစခဲ့ပါ။ ကၽြန္မရဲ႕မ်က္စိထဲမေတာ့ ေမ်ာက္မ်ားဟာ မေဖာ္ေ႐ြသလုိ မေပ်ာ္႐ႊင္ေနသလုိ ျဖစ္ေနတာျမင္ေတြ႕ေနခဲ့ရပါတယ္။ သူတုိ႔ မ်က္စိမ်ားဟာ ယုတ္မာမႈမ်ားနဲ႔ေတာက္ပေနတယ္လုိ႔ထင္ခဲ့ရပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ ဟာသလုပ္ရပ္ ေတြအေပၚ ရယ္ေမာေနၾကတဲ့သူမ်ားကုိ သူတုိ႔ရဲ႕ပါးစပ္မ်ားကေလွင္ေျပာင္ေနၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ကိုပစ္ေပးတဲ့ ေျမပဲနဲ႔အစားအစာမ်ားကုိ ႐ႈံ႕မဲ့တဲ့မ်က္ႏွားမ်ားျဖင့္ ကၽြမ္းက်င္စြာ ဖမ္းယူခဲ့ ၾကပါတယ္။

ဒါဟာ ဆင္မ်ားနဲ႔ လုံးဝ မတူတာပါပဲ။ ေပးကမ္းလာတဲ့ငွက္ေျပာသီးမ်ားနဲ႔ ဘန္းေပါင္မုန္႔မ်ားကုိ ေက်နပ္ႏွစ္သက္တဲ့မ်က္ႏွာႀကီးမ်ားနဲ႔ ႏွာေမာင္းရဲ႕ၫႈိးလ်လ်လႈပ္႐ွားမႈမ်ားျဖင့္ ဆင္မ်ားက လက္ခံယူၾကပါတယ္။ ဒါကုိ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းကုိ က်က္သေရ႐ွိစြာ အေလးျပဳျခင္းလုိ႔ ကၽြန္မက အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မ ႀကီးေကာင္ဝင္လာၿပီးေနာက္ တိရစၦာန္႐ံုကုိ ႏွစ္ေခါက္သာ အလည္အပတ္သြားခဲ့ပါ တယ္။ တႀကိမ္ကေတာ့ နိေပါမွာနဲ႔ ေနာက္တခါကေတာ့ လန္ဒန္မွာပါ။ ေန႔လည္ပုိင္းမွာအားလပ္ေနလုိ႔၊ အေရာက္အေပါက္ခက္ခဲလြန္းတဲ့ ဟိမဝႏၱာမွာ႐ိွ တိရစၦာန္႐ံု ျဖစ္ေနလုိ႔ မုိက္ကယ္နဲ႔ကၽြန္မတုိ႔ ခတ္မႏၵဴ အိမ္ေမြးတိရစၦာန္႐ံုကုိသြားေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီေနရာ ဟာ စိတ္မေကာင္းဘြယ္၊ စိတ္အားငယ္စရာအသြင္ေဆာင္ေနၾကတဲ့ တိရစၦာန္မ်ား႐ိွေနတဲ့ ဖုံထူတဲ့ေနရာျဖစ္ေနပါတယ္။ ၿခေသၤ့မ်ားဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေခြးသားကုိစားေနၾကရတာ ျဖစ္လုိ႔ သက္႐ိွေခြးရဲ႕အနံ ့ကုိ ရသြားရင္ သူတို႔အဘုိ႔ စိတ္ႁကြစရာျဖစ္ေစႏိုင္လို႔ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ဘူတန္တယ္ရီယာေခြးေလးကုိ ဝင္ေပါက္အျပင္မွာထားရစ္ခဲ့ရန္ အႀကံေပးခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒါ ဟာ ေနာက္ထပ္ျပန္မျဖစ္ေပၚရဘုိ႔ ဘိတ္ေခၚတဲ႔ အေတြ႕အႀကံဳတခုျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တခါနဲ႔ေနာက္ဆုံးအႀကိမ္ တိရစၦာန္႐ံုသြားလည္ခဲ့တာကေတာ့ ေနာက္ႏွစ္အနည္းငယ္ အၾကာမွာ ကၽြန္မသား အလက္ဇႏၵရားကုိ “ဝစ္ပ္စနိတ္”တိရစၦာန္႐ံုကို ေခၚသြားခဲ့တဲ့အခ်ိန္ျဖစ္ ပါတယ္။ ခတ္မႏၵဴတိရစၦာန္႐ံုထက္စာရင္ေတာ့ လွလွပပ႐ွိပါတယ္။ ဒါေပမင့္ ေလွာင္ထားခံေန ရတဲ့တိရစၦာန္မ်ားကုိ ျမင္ေတြ႕ရတဲ့ ခံစားမႈရသ က ကၽြန္မမွာေပ်ာက္ဆုံးေနတာကုိ ကၽြန္မ ေတြ႕ရပါတယ္။ တိရစၦာန္မ်ားကမေျပာင္းလဲခဲ့ပါဘူး။ ဖမ္းခ်ဳပ္ေလွာင္အိမ္သြင္းျခင္းနဲ႔ လူသား ႀကီးစုိးလႊမ္းမိုးမႈ အေပၚထား႐ွိတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕သေဘာထားကသာ ေျပာင္းလဲခဲ့တာပါ။

တိရစၦာန္မ်ားနဲ႔လူသားတုိ႔ဆက္ဆံေရးအေပၚ ထား႐ွိခဲ့တဲ့ကၽြန္မရဲ႕သေဘာထားအျမင္ဟာ ေျပာင္းလဲသြားလိမ့္မယ္လုိ႔ အဲဒီ အခ်ိန္က ကၽြန္မနားမလည္ခဲ့ပါ။ ကၽြန္မ ေျမာ္လင့္မထားခဲ့တဲ့ ပုံစံေတြနဲ႔ ကၽြန္မရဲ႕ပတ္ဝန္းက်င္ကမၻာဟာလဲ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့မယ္ဆုိတာကုိ ပုိလုိ႔ေတာင္ နားမလည္ခဲ့ပါ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္
ဇြန္လ ၂၅၊ ၂၀၁၁
မိုင္အိနိခ်ိသတင္းစာ၊ ဂ်ပန္
(၂၀၁၁၊ ဇြန္လ ၂၅ ရက္ထုတ္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ မိုင္အိနိခ်ိသတင္းစာပါ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ Animal talk (2) ကို ဘာသာျပန္ပါသည္။)
ေမာင္ေမာင္လွႀကိဳင္
၂၀၁၁-၀၆-၂၆
ေဆာင္းပါးေပးပို႔လာေသာဆရာေမာင္ေမာင္လွႀကိဳင္အားေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။
Ref: Photo ခြပ္ေဒါင္းေအာ္သံ