Sunday, September 26, 2010

ကြ်ဲေရလိုႏွယ္ ဒံုးခံေတာ့မယ္

သူ႔အရပ္နဲ႔ သူ႔ဇာတ္
ေအာက္သားေတြက အညာသား ပဲစားလုိ႔ ေခၚၾကတာ မမွားပါဘူ။ စိတ္ဆုိးစရာလည္း အေၾကာင္း မရွိပါဘူး။ ေအာက္သားက ငါးပိ စားတယ္။ အညာသားက ပဲစားတယ္။သူ႔အရပ္နဲ႔ သူ႔ဇာတ္ပဲ။ ဘာမွ မထူးဆန္းဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ ပဲႀကိဳက္တာကို အေထြအထူး စာဖြဲ႔ စရာ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ နည္းနည္း ထူးျခား တာေလး တစ္ခုေတာ့ ေျပာခ်င္တယ္။ လူေတြရဲ႕ ထူးဆန္းတဲ့ သဘာ၀ကို သိေစခ်င္လုိ႔ပါ။ အညာ သားဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က ပဲအားလံုးႀကိဳက္ တယ္။ အဲဒီထဲက စားေတာ္ပဲကိုေတာ့ ထူးထူး ကဲကဲကို ႀကိဳက္ပါတယ္။ ပဲျပဳတ္နဲ႔ ထမင္းဆုိ ဘယ္ေတာ့မွ ႐ိုးတယ္၊ အီတယ္ဆုိတာ မရွိဘူး။ ေန႔တိုင္း စားႏုိင္တယ္။

ပဲျပဳတ္ပါရင္ အကုန္ႀကိဳက္
မနက္ အိပ္ရာ ထတာနဲ႔ ပဲျပဳတ္နဲ႔ ထမင္း ဒါမွမဟုတ္ ဆီထမင္းနဲ႔ ပဲျပဳတ္၊ ငခ်ိတ္ေပါင္းနဲ႔ ပဲျပဳတ္၊ ေကာက္ညႇင္းေပါင္းနဲ႔ ပဲျပဳတ္ စားရတာ ႏွစ္ၿခိဳက္တယ္။ တစ္ခါတေလ အေျပာင္းအလဲ အျဖစ္ နံျပားနဲ႔ ပဲျပဳတ္လုိ ထပ္တစ္ရာနဲ႔ ပဲျပဳတ္လုိ စားတဲ့အခါ စားတယ္။ ပဲျပဳတ္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မုန္းတယ္ မရွိဘူး။ ေန႔ခင္းေန႔လယ္ အပ်င္းေျပ အျဖစ္ စားေတာ့လည္း ပဲျပဳတ္နဲ႔ မုန္႔ျပား သလက္၊ ပဲျပဳတ္နဲ႔ မုန္႔ေပါင္း၊ ပဲျပဳတ္နဲ႔ မုန္႔လင္မယား စတဲ့ အညာမုန္႔ေတြပဲ စားတယ္။ ေပါက္စီေတာင္မွ ပဲေပါက္စီပဲ စားတယ္။ ၀က္သားေပါက္စီ မႀကိဳက္ဘူး။ ငယ္ငယ္ကစားရတဲ့ သၾကားေပါက္စီလည္း ႀကိဳက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သၾကား ေပါက္စီက ခုေခတ္မွာ မေတြ႔ရ ေတာ့ဘူး။

ပဲျပဳတ္နဲ႔ မွ်စ္ေၾကာ္
ထမင္း ပြဲမွာလည္း ဟင္းရံအျဖစ္ မွ်စ္နဲ႔ ပဲျပဳတ္ေၾကာ္ ပါရင္စားလုိ႔ အင္မတန္ ၿမိန္တယ္။ အထက္မွာ ေျပာခဲ့တဲ့ ထူးျခားတာေလး တစ္ခု ေျပာခ်င္တယ္ ဆုိတာ မွ်စ္နဲ႔ ပဲျပဳတ္ေၾကာ္ အေၾကာင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အခု ဒီတစ္ႏွစ္ေလာက္ အတြင္း စားရတဲ့ မွ်စ္ေၾကာ္ေတြက ျဖဴဖပ္ျဖဴေရာ္နဲ႔မုိ႔ ၾကည့္မလွဘူး။ အရင္လုိ နီနီရဲရဲေလး မဟုတ္ေတာ့ စားရတာေတာင္ ေပါ့ရႊတ္ရႊတ္ ျဖစ္ေနတယ္လုိ႔ ထင္မိတယ္။ အရင္ကေတာ့ မွ်စ္ေတြကို ဆုိးေဆးနဲ႔ ျပဳျပင္ထားေတာ့ နီနီရဲရဲနဲ့ အျမင္လွတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္က စၿပီး အစားအေသာက္ေတြမွာ ဆုိးေဆး ထည့္တာေတြကို ဖမ္းတယ္ ဆီးတယ္လုပ္ေတာ့ မွ်စ္ေတြလည္း ေဆးမဆုိးေတာ့ဘဲ သဘာ၀ အတုိင္းပဲ ေရာင္းၾကေတာ့တယ္။

အတုေတြနဲ႔ ယဥ္ပါးသြားလုိ႔
လူ႔သဘာ၀က မထူးဆန္းဘူးလားဗ်ာ။ ဆိုးေဆး မ်ဳိးစံုနဲ႔ ျပဳျပင္ ဖန္တီးထားတဲ့ အတုေတြကို စားေနက် ျဖစ္ေနေတာ့ အစစ္အမွန္ကို အစစ္အမွန္ သဘာ၀ အတုိင္း စားရတာေတာင္ အတုလုိ စားလုိ႔ မေကာင္းဘူးတဲ့ေလ။ ထူးဆန္းတာ မွန္ေပမယ့္ လူေတြကို အျပစ္ မတင္ပါဘူး။တစ္သက္လံုး အတုေတြနဲ႔ ယဥ္ပါး လာခဲ့ၾကရတာကိုး။ အတုေတြကိုပဲ အဟုတ္ ထင္ေနၾကမွာေပါ့။ ခုေခတ္ ကမၻာ တစ္ခုလံုးမွာ လူသားေတြ ရွက္စရာကို ရွက္စရာမွန္း မသိၾကေတာ့တာ၊ ေၾကာက္စရာကုိ ေၾကာက္စရာမွန္း မသိၾကေတာ့တာေတြကို စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ျဖစ္မိတဲ့ အခါတုိင္း အတုေတြနဲ႔ ယဥ္ပါးသြားတဲ့ သေဘာကို ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ၿပီး ခြင့္လႊတ္ ေပးလုိက္ၾကပါ ေတာ့လုိ႔ပဲ ေျပာခ်င္တယ္။

အနိ႒ာ႐ံုေတြခ်ည္းပဲ
အဲဒီလုိ ႏွလံုး မသြင္းတတ္ရင္ေတာ့ ဒီလူ႔ေလာကႀကီးက တစ္စက္ကေလးမွ ေနလုိ႔ ေကာင္းမွာ မဟုတ္ဘူး။ေနရာတုိင္း အနိ႒ာ႐ံုေတြခ်ည္းပဲ။ လူသားေတြ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ လုိက္ပံုမ်ားကလည္း ေျပာလုိ႔ ယံုႏုိင္ဖြယ္ မရွိဘူး။ခရီးသည္ အျပည့္ပါ လာတဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံ ႀကီးေတြကို အပိုင္စီးၿပီး လူေတြေထာင္ ေသာင္းခ်ီ ရွိေနတဲ့ မိုးေမွ်ာ္တုိက္ႀကီးေတြကို ၀င္ေဆာင့္ပစ္တဲ့ ၾကမ္းၾကဳတ္မႈမ်ဳိး ဘယ္ေခတ္က ၾကားခဲ့ဖူးလုိ႔လဲ။ အ႐ူးကိုယ္မွာ ဗံုးေတြ ခ်ိတ္ေပးလုိက္ၿပီး ေစ်းထဲမွာ ေလွ်ာက္ေျပး ခိုင္းတာမ်ဳိးလည္း ဘယ္တုန္းက ၾကားခဲ့ဖူးလုိ႔လဲ။ တကယ့္ကုိ ပစၥႏၱရာဇ္ အရပ္လုိ႔ ေျပာရမွာပဲ။

ျမင္သူရွက္ေခတ္
ရက္စက္ ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့ ေနရာမွာသာ ကမ္းကုန္တာ မဟုတ္ဘူး။ အရွက္တို႔၊ ဂုဏ္သိကၡာတုိ႔ ကင္းမဲ့တ့ဲ ေနရာမွာလည္း ယိုသူ မရွက္ ျမင္သူရွက္ ဆုိတဲ့ စကားအတုိင္း ျဖစ္ခ်င္တုိင္းကို ျဖစ္ေနၾကေတာ့တာ။ မိန္းကေလးေတြ ေပါင္ေပၚ ဒူးေပၚခ်က္ေပၚ ၀တ္တယ္ ဆုိတာက ဒီေခတ္မွာ အေတာ္ ယဥ္ေက်းတာလုိ႔ ခ်ီးက်ဴးရမွာ။ အခုက ေက်ာတစ္ျပင္လံုးနဲ႔ ရင္ဘတ္အထက္ပိုင္း တစ္ခုလံုး ဗလာက်င္းထားတဲ့ ရင္ရွားနဲ႔ အလွဴမဂၤလာ ေဆာင္ပြဲေနပဲြထုိင္ သြားေနၾကတာ။ တခ်ဳိ႕က စင္ေပၚတက္ၿပီး ဆတ္ေကာ့ လတ္ေကာ့ေတာင္ လုပ္ျပၾကေသး တယ္။ဘီကီနီ ၀တ္ၿပီး ဓာတ္ပံု အ႐ိုက္ခံ တာမ်ား ဘာဆန္းလုိ႔လဲလုိ႔ ေျပာတဲ့သူက ေျပာေသးတယ္။

မ်က္ႏွာမပ်က္ ေျပာထြက္တယ္
၀တ္စား ဆင္ယင္မႈသာ ျမင္သူ ရွက္ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ဓာတ္ေရးရာနဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာပိုင္း ဆုိင္ရာေတြမွာလည္း ဘာမွတယ္ မထူးဘူး။ ကာယကံ ရွင္ေတြက ရွက္ရေကာင္းမွန္း မသိဘူး။ေဘးလူကသာ ရွက္ေနၾကရတာ။မလဲႊ မေရွာင္သာတဲ့ အေၾကာင္းကိစၥ တစ္ခုခုေၾကာင့္ မဆက္ဆံခ်င္ဘဲ ဆက္ဆံရ တဲ့ အခါမ်ဳိးေတြမွာ ကိုယ္ကသာ အားတံု႔ အားနာနဲ႔ ႏႈတ္မရဲ လွ်ာမရဲ ျဖစ္ေနၾကတာ၊ သူတုိ႔ကေတာ့ မထူးဆန္းတဲ့ ကိစၥလိုပဲ၊ ဘယ္ေလာက္ေပးမွ လုပ္ေပးႏုိင္တယ္ ဆုိတ ဲ့စကားကို မ်က္ႏွာတစ္ခ်က္ မပ်က္ ေျပာထြက္ရဲၾကတယ္။ ယူေတာ့လည္း စားပြဲေအာက္က ယူတာတုိ႔၊ မုန္႔ပံုးထဲ ထည့္ယူခဲ့ ခိုင္းတာတုိ႔ မရွိပါဘူး။ ေျဗာင္ ေပး ေျဗာင္ယူပါပဲ။ ပြင့္လင္း လြတ္လပ္တဲ့ ေခတ္ဆုိတာေၾကာင့္ပဲလား မသိ ေတာ့ပါဘူး။

သိကၡာဆုိတာ ဟန္ေဆာင္ျခင္းတဲ့
လူ႔ဂုဏ္သိကၡာ ဆိုတာ ဘာမွန္း ညာမွန္း မသိ ေနလာခဲ့တာ ၾကာၿပီဆုိ ေတာ့ ေဆးဆုိးတဲ့ မွ်စ္ကို အေကာင္း ထင္ေနသလုိမ်ဳိး၊ ဂုဏ္သိကၡာမဲ့ ေနထုိင္ ျခင္းမွာ ယဥ္ပါးၿပီး ေနသား က်ေနၾကတာနဲ႔ တူပါတယ္။ ဂုဏ္တုိ႔၊ သိကၡာတုိ႔ ဆိုတဲ့ စကား ဒီေခတ္မွာ ေျပာသံဆုိသံေတာင္ တယ္ၿပီး မၾကားရေတာ့ပါဘူး။ သိကၡာကို ဟန္ေဆာင္ျခင္း ဆုိၿပီး ကဲ့ရဲ႕ခ်င္ သူေတြေတာင္ ရွိၾကတယ္။ ပြင့္လင္းမႈ၊ ႐ိုးသားမႈကို တန္ဖိုးထားတယ္လုိ႔ အသံေကာင္း ဟစ္သူေတြက ဟစ္ၾကတယ္။

ယိမ္းသမားေတြ ျဖစ္ကုန္ၿပီ

ဂုဏ္သိကၡာေတာ့ အထိပါး မခံႏုိင္ဘူး။လွ်ာျမက္ေပါက္ခ်င္ ေပါက္ပါ ေစဆုိတဲ့ လူမ်ဳိးကို ဒီေခတ္က အ႐ူးလုိ႔ သေဘာ ထားၾကတယ္။ ေခတ္နဲ႔အညီ လုိက္ေလ်ာ ညီေထြျဖစ္ေအာင္ ေရာယိမ္းလုိက္ ဘသား ယိမ္းလုိက္ လုပ္တတ္တာကိုမွ လက္ေတြ႔က်တာ၊“ပရတ္မားတစ္”(Pragmatic) ျဖစ္တာလုိ႔ ခ်ီးက်ဴး ၾကတယ္။ဒီလုိနဲ႔ပဲ လူေတြ အားလံုး“ယိမ္း သမား”ေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကေတာ့တယ္။ မူ (Principle)တုိ႔၊ ယံုၾကည္ခ်က္ (Conviction) တုိ႔ ဆုိတဲ့ စကားေတြဟာ သိကၡာဆိုတဲ့ စကားလုိပဲ ကြယ္ေပ်ာက္ေတာ့မေလာက္ ျဖစ္ေနၿပီ။ ေျပာသံဆုိသံ တယ္မၾကားရေတာ့ဘူး။

စိတ္မေကာင္းစရာ ျမင္ကြင္း
တစ္ညက ႐ုပ္ျမင္သံၾကားမွာ ႏုိင္ငံျခား သတင္းေတြ ၾကည့္ေနရင္းနဲ႔ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ ကြန္တိန္ နာကားေမွာက္လုိ႔ တရားမ၀င္ ခိုး၀င္လာတဲ့ ျမန္မာ ေရႊ႔ေျပာင္း လုပ္သားေတြ သံုးဆယ္ေက်ာ္ ေသတဲ့သတင္း ေတြ႔ရတယ္။ ပြဲစားက တစ္ဆင့္ အလံုပိတ္ ကြန္တိန္နာ ကားႀကီးနဲ႔ ဘန္ေကာက္ကို အလာလမ္းမွာ ကားေမွာက္တာ ျဖစ္တယ္။ အသက္မေသ က်န္ရစ္တဲ့ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ သံုးဆယ္ေလာက္ကို လမ္းေဘးမွာ ငုတ္တုတ္ ထုိင္ခုိင္းၿပီး ထုိင္းပုလိပ္ေတြက ေစာင့္ၾကပ္ေနၾက တယ္။ထုိင္းပုလိပ္ေတြ လက္ထဲမွာ ႀကိမ္လံုး ကိုယ္စီ ကိုင္ထားၿပီး ထုိင္ေနသူေတြရဲ႔ ေခါင္းေတြကို လုိက္႐ိုက္ေနတာလည္း ေတြ႔ရတယ္။ၾကည့္ၿပီး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္လုိက္ရတာ။ ဒီသတင္းမ်ဳိးေတြ မၾကာခဏ ျမင္ေနၾကားေနရတယ္။

ေရၾကည္ ျမက္ႏုရာ
တစ္ခါတေလ က်ေတာ့ ေတာထဲမွာသတ္ၿပီး စြန္႔ပစ္ထားတဲ့ ျမန္မာေတြ ေလးငါးေျခာက္ ေယာက္ရဲ႔ အေလာင္း ေတြ႔ရတဲ့ သတင္းေတြ ၾကားရျမင္ရတယ္။ မိန္းကေလးမ်ားဆုိ မေတာ္တေရာ္ ျပဳၿပီးမွ အသတ္ ခံၾကရတာ မ်ားတယ္။ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါေတြမွန္းလည္း မသိၾကရဘူး။ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာ သြားလာလႈပ္ ရွားၾကရင္း အသက္စြန္႔ သြားရွာၾကရတာ။ဒီဘက္မွာ က်န္ရစ္ ၾကတဲ့ မိဘ ေဆြမ်ဳိးမ်ားကေတာ့ ဘယ္သိ ၾကမွာလဲ။ တစ္ေန႔ ျပန္လာႏုိးနဲ႔ လည္ပင္း ေညာင္ေရအိုး ျဖစ္ေနၾကမွာပါ။ ရင္နာစရာ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းလိုက္ပါသလဲ။

မလိုလားတဲ့ မ်က္ႏွာေတြ
တရားမ၀င္ သြားၾကသူေတြသာ ဒီလုိ အျဖစ္ဆုိးေတြ ႀကံဳရတာ မဟုတ္ဘူး။ပတ္စ္ပို႔ ကိုင္ၿပီး တရား၀င္ သြားေရာက္ သူေတြလည္း ထုိင္းေလဆိပ္ ေရာက္တာနဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာ အခ်ဳိးအဖဲ့ ခံၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူ၀င္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရး ေရွ႕ေရာက္တာနဲ႔ ျမန္မာ ပတ္စ္ပို႔ ကိုင္လာသူေတြ အားလံုးကို ေဘးမွာ ဖယ္ထားၿပီး တျခားလူမ်ဳိး ေတြကို အရင္စစ္ေဆး သြားခြင့္ေပးတယ္။ လူအား လံုးကုန္မွ ျမန္မာေတြကို အိတ္သြန္ဖာေမွာက္ ရွာေဖြ စစ္ေဆးတယ္။ မ်က္ႏွာထား ေတြကလည္း မလုိလားအပ္တဲ့ သူေတြကုိ ၾကည့္တဲ့ မ်က္ႏွာမ်ဳိး။ တို႔တုိင္းျပည္ထဲ လာ႐ႈပ္မယ့္ လူေတြပဲဆိုတဲ့ အၾကည့္မ်ဳိး။

ငါ့၀မ္းပူ ဆာမေနသာ
ဒါေတြ အားလံုးဟာ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာကို ခ်ဳိးဖဲ့ နင္းေျခခံရတာေတြပဲ မဟုတ္ဘူးလား။ တရား မ၀င္ ၀င္ေရာက္လာတာပဲ ျဖစ္ေစဦးေတာ့ ဥပေဒ အရ ဖမ္းဆီး အေရးယူ အျပစ္ ေပးႏုိင္တာပဲ။ ႀကိမ္နဲ႔ ႐ိုက္စရာ မလုိပါဘူး။ ဘယ္ႏုိင္ငံ ဥပေဒကမွလည္း ႐ိုက္ႏွက္ခြင့္ ေပးမထားၾကပါဘူး။ ဒီလုိႏိုင္ထက္ စီးနင္း လုပ္တာေတြ ခံေနရတဲ့ ၾကားကလည္း သြားတဲ့ လူေတြက သြားေနၾကတာပဲ။ ဥပကနဲ႔ မဆာ၀ါ တစ္ခါတေလ က်ေတာ့လည္း ေျခသုတ္ပုဆုိး ေႁမြစြယ္က်ဳိး ပမာ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာ မွန္သမွ်ကို ေအာက္ဆံုး အဆင့္ထိ ေလွ်ာ့ခ် ထားခဲ့တဲ့ ဥပက တကၠဒြန္းႀကီးေတာင္မွ မဆာ၀ါရဲ႔ ေစာ္ကားလြန္းမက ေစာ္ကားတာေတြကို ခံရပါမ်ား တဲ့အခါ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ မဆာ၀ါကို စြန္႔ပစ္ ထြက္ခြာ သြားခဲ့တဲ့ အျဖစ္ကိုသြားၿပီး စဥ္းစားမိတယ္။ မဆာ၀ါရဲ႔ ေစာ္ကားပံုကို စေလအညာက ကေ၀ဆရာ ဦးပုညဖြဲ႔ဆုိ ထားပံုကိုလည္းၾကည့္ပါဦး။

မဆာ၀ါရဲ႔ အဆဲ
“ႀကိဳးေလးႁမြာႀကိမ္ ပုခက္ကယ္ႏွင့္၊ စက္ပါေရာ့ သားညိဳ ေရႊေတာင္၊ ခက္ပါေရာ့ေမာင္။
စက္ေအာင္လုိ႔ လဲႊပါတယ္ကို၊ သားေမာင္ငယ္ ပုခက္ထဲက စြဲက်င့္လုိ႔ငို။
မင္းေဖအို ေမာင္လူထြက္လုိဘဲ အားတက္သလား၊
သားေမာင္ေရႊသြယ္၊ မင္းက်င့္ ဆုိးလွတယ္။
မက်ယ္ပါႏွင့္ သည္းခ်ာေရႊ႐ိုး၊ မင္းဖေအရ ဟန္းက်ဳိး။
ရဟန္းက်ဳိးပီပီ၊ ေက်ာင္းေဆာင္ထဲမွာ ေပ်ာ္လည္း မေပ်ာ္လုိ၊
လူလူလုိလုိ ရွိပါပဲႏွင့္၊ လူထဲကို လာျပန္ ခ်င္တယ္၊ ဘိုးလူ ထြက္ကယ္။
မင္းေမြးေမ ငါက ဆဲရင္လ၊ မင္းေဖအုိ ေမာင္ခၿပဲမွာတဲ့။ မုန္းႏုိင္ဘဲ ကြၽဲေရလုိႏွယ္၊ ဒံုးခံေတာ့တယ္။
မင္းေမြးေမ သည္လူထြက္ ကိုတဲ့၊ ခါခါေလ ေစတနာ ပ်က္ပါလို႔၊ အသက္ကယ္ ေသပါေစလုိ႔၊ ေတာင္းတဲ့ဆုကို။ မေသလုိပါႏုိင္ဘဲႏွင့္၊ သည္ေမြး ေမာင္ေတေတး၊ ႂကြင္းျပန္ရစ္ေသး၊ ဧလည္းယင္ယင္ဧ။
ေရႊစင္ရင္ေသြး မယ့္သားေလး၊ ဧလည္း ယင္ယင္ဧ။”

လူတုိင္းမွာ ဂုဏ္သိကၡာ ရွိတယ္
လူ႔ဂုဏ္သိကၡာကို အဆံုးစြန္ထိ နင္းေခ်ခံ လုိက္ရတဲ့ အခါက်ေတာ့ ကြၽဲေရလုိ ဒံုးေပကပ္ သပ္တင္း ခံခဲ့တဲ့ ဥပကႀကီးရဲ႔ ခံႏုိင္ရည္ စြမ္းအင္ က်ဳိးေပါက္ သြားခဲ့ရၿပီး ဆာ၀ါကို ေက်ာခိုင္းစြန္႔ပစ္ လုိက္ေတာ့တယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခံႏုိင္ရည္ ရွိတယ္ဆုိဆုိ ေနာက္ဆံုးဆုိတဲ့ အဆင့္တစ္ဆင့္ ကေတာ့ ရွိစၿမဲ ျဖစ္တယ္။ ဆာ၀ါလုိ ႏုိင္တုိင္းဖိ ေထာင္းတာ မေကာင္းဘူး။ ဥပကလုိ ေျခသုတ္ပုဆိုး ေႁမြစြယ္က်ဳိးေတာင္မွ နာလြန္းမက နာတဲ့ အခါက်ေတာ့ သူ႔နည္းနဲ့သူ တံု႔ျပန္တတ္တယ္။ လူဆုိတာ ဘယ္ေလာက္ပဲ နိမ့္က် ေနပါေစ။“လူ” ဆုိတဲ့ ဂုဏ္သိကၡာေတာ့ ရွိစၿမဲျဖစ္တယ္။ ဒီဂုဏ္သိကၡာ အတြက္ အသက္စြန္႔ဖုိ႔ ၀န္မေလး တတ္ျခင္းဟာလည္း လူသားတုိ႔ရဲ႔ ဂုဏ္အင္ လကၡဏာ တစ္ခုျဖစ္တယ္။ ေလာကမွာ ဒီလုိ လူစားေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။

လူထုစိန္၀င္း
(ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္း၊ စက္တင္ဘာလ ၂၀၁၀)