“ေက်းဇူးျပဳၿပီး အားလံုး မတ္တပ္ရပ္ေပးၾကပါ ခင္ဗ်ာ”
“မိဘမ်ားကို အာရံုျပဳၿပီး လက္အုပ္ခ်ီထားၾကပါ ခင္ဗ်ာ”
“မိဘမ်ားကို အာရံုျပဳၿပီး လက္အုပ္ခ်ီထားၾကပါ ခင္ဗ်ာ”
“လံုး၀ လိုက္မဆိုၾကပါနဲ႕”
“လံုး၀ လုိက္မဆုိၾကပါနဲ႔”
အခမ္းအနားမွဴး၏ ေၾကညာခ်က္ အဆံုးတြင္ တီးလံုးသံႏွင့္အတူ အဆုိေတာ္ႀကီး ဟသၤာတ ထြန္းရင္၏ “မိသားစု ကန္ေတာ့ပြဲ” ေတးသီခ်င္းစာသားမ်ားက နားစည္၀သို့ လာေရာက္႐ိုက္ ခတ္သည္။
“လူလားေျမာက္တဲ့___အရြယ္ထဲကေလ၊ ေလာကဓံကို ___ရင္ဆုိင္ ေတြ႔ႀကံဳခဲ့ပါေပ၊နိမ့္ခ်ီတစ္ခါ ___သာခ်ီတစ္လွည့္ရယ္နဲ့၊ သမုဒယနယ္မွာ___က်င္လည္ က်က္စား၊ မအားလပ္ႏုိင္ရွာေပ ___၊ ေလာကဓမၼတာ ___ ေသာက အျဖာျဖာ၊ႀကံဳခဲ့ရေပ ___
ခ်စ္ေသာေဖေဖ___ ခ်စ္ေသာ ေမေမ”
သီခ်င္း စာသားမ်ားက နားစည္မွ တစ္ဆင့္ ႏွလံုးသားသို႔ ပဲ့တင္လာ ထပ္ေနသည္။ငိုခ်င္လ်က္ လက္တုိ႔ ျဖစ္ေနေသာ စိတ္တုိ႔ကို မည္သို႔မွ် ထိန္းသိမ္းႏိုင္စြမ္း မရွိ ေတာ့။ မ်က္၀န္းအိမ္ ႏွစ္ဖက္မွ စိမ့္ထြက္ စီးဆင္းလာေသာ မ်က္ရည္ပူတုိ႔က ပါးျပင္ေပၚသို႔ က်ေရာက္ ေနရာယူၾကေလၿပီ။ ဓမၼဗိမာန္ႀကီး အတြင္းရွိ ခန္းလံုးျပည့္ လူဗုိလ္ပံု ပရိသတ္ အလယ္တြင္ တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနေသာ မ်က္ရည္စတုိ့ျဖင့္ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ငို႐ိႈက္ေနမိသူမွာ သူတစ္ေယာက္တည္းေတာ့ျဖင့္ မဟုတ္ တန္ရာ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ သူတုိ႔ အားလံုးသည္ ေက်းဇူးရွင္ မိဘ ႏွစ္ပါးမွ ေပါက္ပြားလာေသာ သားသမီး အရင္းအခ်ာမ်ား ျဖစ္ၾကေသာေၾကာင့္ပင္။
မ်က္ရည္ေတြေတြ စီးက်ေနရာမွ တ႐ိႈက္ငင္ငင္ျဖစ္၍ လာသည္။ မွတ္တမ္းတင္ ဓာတ္ပံုဆရာ၏ ကင္မရာ မီးပြင့္သံ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ကိုလည္း မွိတ္ထားေသာ မ်က္လံုးမ်ားႏွင့္ ေ၀၀ါးေသာ မ်က္ရည္စတုိ႔ ၾကားမွပင္ သိရွိခံစား၍ ေနသည္။
ေက်းဇူးရွင္ မိဘႏွစ္ပါးႏွင့္အတူ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ရွင္သန္ ေနထုိင္ ခဲ့ရစဥ္ ငယ္ဘ၀ ပံုရိပ္တုိ႔ကလည္း “အတိတ္ ကင္မရာ”ေပၚသို႔ တစ္ကြက္ၿပီး တစ္ကြက္ ေပၚထြက္၍ လာသည္။ အေဖ၊ အေမႏွင့္ သူတုိ႔ ညီအစ္ ကို ၃ ေယာက္၏ လြမ္းေမာဖြယ္ မိသားစု ဖလင္ ေဆးသားကြက္မ်ား။ ယခုေတာ့ ပ်က္ျပယ္၍ သြားခဲ့ရၿပီ။ ေက်းဇူး ရွင္ဖခင္ႀကီး ကြယ္လြန္ခဲ့သည္မွာ ၁၅ ႏွစ္တုိင္ခဲ့ၿပီ။ မိသားစု ဘ၀ထဲမွ ႐ုတ္တရက္ ထြက္ခြာသြားေသာ အစ္ကိုလတ္သည္ပင္ ၁၀ႏွစ္တာ ၾကာခဲ့ၿပီ။ သူ၏ ရင္အစံုသည္ မိသားစု သံေယာဇဥ္ ေတးသြားေအာက္တြင္ တုန္ခါ လႈပ္ရမ္းလ်က္ ရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။
“မေတြ႔တာၾကာေလေလ___ ပို၍ သတိရေလေလ၊ရင္၌ လြယ္ဖြား___သားသမီးမ်ားက အတုိးခ် ကန္ေတာ့ပါရေစ___
ျမင့္မိုရ္ေတာင္ဦး___ေက်းဇူးဂုဏ္ေတြ ဆပ္လုိ႔ မကုန္ေပ___
သီတာေရ တစ္ေပါက္ကေလး က်႐ံုမွ်နဲ႔___မိဘတို႔၀မ္း___မၿငိမ္း ခ်မ္းေပ”
လြန္ခဲ့ေသာ ၁၅ ႏွစ္။ အေဖ ကြယ္လြန္သည့္ အခ်ိန္တြင္ သူသည္ တကၠသိုလ္ ဒုတိယႏွစ္ ေက်ာင္းသား တစ္ဦးမွ် အရြယ္ သာ ရွိေသးသည္။ ႐ုတ္တရက္ ယိမ္းယိုင္သြားေသာ ဘ၀ကို သူ မနည္းျပန္လည္ တည့္မတ္ခဲ့ရသည္။ ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚ ကိုယ္ရပ္တည္ႏုိင္ဖို႔ အေရး သူအႏုိင္ႏုိင္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ခဲ့ရသည္။ က်န္ရစ္သည့္ မိခင္ႀကီးကို ေကာင္းစြာျပဳစု လုပ္ေကြၽး ေစာင့္ေရွာက္ ႏုိင္ဖို႔ သူ႔မွာ စြမ္းအင္ေတြ ျပည့္ေနမွ ျဖစ္မည္။ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ေလာကဓံကို သူအ႐ံႈးေပးလုိက္၍ မျဖစ္။ မိခင္ႀကီး၏ မ်က္ႏွာကို ျပန္လည္ျမင္ေယာင္ မိသည့္အခုိက္ အတန္႔တြင္ပင္ ေမတၲာ အင္အားတုိ႔က သူ႔ႏွလံုးသားအတြင္းသို႔ တစိမ့္စိမ့္ တိုး၀င္လႈပ္ရွား ၍လာသည္။
၃၀-၁၂-၂၀၀၉ ျပာသိုလျပည့္ေန့ (အေမမ်ားေန့)တြင္ မတၲရာ “ေရႊ”ပရဟိတ ဆယ္တန္းပညာဒါန စာသင္ေက်ာင္း ၁၂ ႏွစ္ ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္ႏွင့္ အမွတ္တရ စာေပေဟာေျပာပဲြသို့ “ေရႊ” ဦးစီးဦးေဆာင္ ဆရာျဖစ္သူ “ဦးခင္ေမာင္ႏိုင္ဦး” (ကဗ်ာ ဆရာ ခင္ေမာင္ႏုိင္ဦး) ၏ ဖိတ္ၾကားမႈျဖင့္ ဆရာ မင္းခ်မ္းမြန္၊ ဆရာေျမ လတ္ေမာင္ျမင့္သူတုိ႔ႏွင့္ အတူ ရန္ကုန္မွ သူတုိ႔ ေရာက္ရွိ လာခဲ့ၾက ျခင္း ျဖစ္သည္။ မႏၱေလးတြင္ တုိင္းျပည္တာ၀န္ ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ရင္း တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ၀ါသနာထံုရာ စာေပမ်ား ေရးသားေနေသာ “ဆရာ ေမာင္ရင့္မာ (ေက်ာင္းကုန္း)” ၏ အစစအရာရာ ကူညီစီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ ေပးမႈမ်ားေၾကာင့္လည္း သူတုိ႔ ခရီးစဥ္ တစ္ေလွ်ာက္ မည္သည့္ အခက္အခဲမွ် မရွိခဲ့ေပ။ သည္ပြဲတြင္ သည္လုိႀကံဳရမည္ကို ဆရာေမာင္ရင့္မာမွ တစ္ဆင့္ႀကိဳတင္ သိရွိထားေသာ္လည္း သည္မွ် ခံစားရလိမ့္မည္ဟု ထင္မထားသည္ကိုေတာ့ ၀န္ခံ႐ံုပဲ ရွိေတာ့မည္။
“ဖ၀ါး လက္ႏွစ္လံုး___ပခံုးလက္ႏွစ္သစ္___၀ါးဖတ္ေတာ္ ကစီႏွစ္နဲ့___လူျဖစ္ေအာင္ ေကြၽး___မွတ္ျခင္ယင္ မသန္းရ ေအာင္___ ပင္ပန္းႀကီးစြာ ေမြးျမဴရေပ___ဒီေက်းဇူးဂုဏ္ေတြ___ ရည္ေမွ်ာ္မွန္းလုိ႔___သား ကန္ေတာ့ပါတယ္ေလ___
ေက်းဇူးရွင္ ေဖေဖနဲ့ ေမေမ”
သီခ်င္းသံက ဆက္လက္၍ ပ်ံ႔လြင့္ေနဆဲ။ သည္ကေန႔ အဖုိ႔ မ်က္ရည္တုိ့ျဖင့္ စိုစြတ္ေသာ ပါးျပင္သည္ ေျခာက္ေသြ႔ႏုိင္စရာ လမ္းမျမင္ေတာ့။ မိသားစု ဘ၀အတြင္းမွ ဖခင္ႀကီး ထြက္ခြာ သြားေသာ္လည္း ခိုလံႈစရာ မိခင္ႀကီး၏ ေမတၲာ ရင္ခြင္ရိပ္က “ေႏြးေထြးေအးျမ”ေနဆဲမုိ႔သာ ေလာကႀကီး အတြင္း၌ ေနေပ်ာ္ ေသးျခင္းျဖစ္မည္ ထင္သည္။
(အပိုင္း-၂)
(အပိုင္း-၂)
မၾကာျမင့္ေသးမီ အခ်ိန္ကာလကမွ မိခင္ ဆံုးပါးသြားသျဖင့္ေလာကဓံကို တစ္၀က္ အေက်ာေပးလုိက္ရေသာ သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာ၏ ညိႇဳးႏြမ္းသိမ္ငယ္သည့္မ်က္ႏွာႏွင့္ ႏွလံုးသားမွ မခံမရပ္ႏုိင္၍ အန္ထြက္လာေသာ ကဗ်ာစာသားတုိ႔က သူ၏ ဦးေႏွာက္ကို တံခါး လာေခါက္၍ ေနျပန္သည္။
မြန္းတိမ္းႏိုးျခင္း
ခလုတ္က စပ္ၿဖဲၿဖဲ အၾကည့္နဲ႔
မထိတထိ ကလိေနတယ္။
မခ်ိၿပံဳးၿပံဳးရင္း
ရင္နင့္ေအာင္ ရယ္လုိက္တယ္
ေနာက္က်တဲ့ သတိကို
ေမွာက္ထားတဲ့ အသိက စားပစ္လုိက္ၿပီ။
တ-မိတဲ့အမိ
အခု သူမရွိေတာ့ၿပီဘဲ။
ဇိုး
“တ-မိတဲ့ အမိ အခု သူမရွိေတာ့ၿပီ ဘဲ” ဟုဆိုသည့္ သူငယ္ခ်င္းကဗ်ာဆရာ (ဇိုး)၏ အသံခပ္တိမ္တိမ္က သူ၏ ႏွလံုး သားအတြင္းပိုင္းသို့ ဗံုးတစ္လံုးကဲ့သုိ့ ၀င္ေရာက္ ေဖာက္ခြဲပစ္ လုိက္ၿပီ ျဖစ္သည္။
(“ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း___ကေလးဘ၀က ___ ေတးဆုိလုိ႔___ ေခ်ာ့ျမဴပံုေတြ မွတ္မိေနေသးေပ___ခိုျဖဴ ခုိျပာ ခို၀ါနက္ကယ္___အဖမ္းခက္လုိ့ဆုိတဲ့ အသံေတြ___ မိတၴီလာကန္ေတာ္ ေအာက္က___ ဖားကေလးေတြ ေကာက္ကာေပးဖို႔___မွာလုိက္တဲ့ အသံေလးေတြ___သမီးျဖင့္ၾကားေယာင္မိတယ္ေလ)၂
ဤခရီးကို သူ ဆရာ ေျမလတ္ေမာင္ျမင့္သူ၊ ဆရာမင္းခ်မ္း မြန္တုိ႔ႏွင့္ အတူ ဒီဇင္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန့ မနက္ ၆နာရီကတည္း က ရန္ကုန္မွစတင္ထြက္ခြာခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ တစ္ေနကုန္ေအာင္ စီးခဲ့ရေသာ ရန္ကုန္-မႏၱေလး အဆန္အျမန္ ရထားႀကီးေပၚတြင္ သူႏွင့္ဆရာေျမလတ္တုိ႔ ေဘးခ်င္းကပ္ ထုိင္၍ အေမတုိ႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္တုိ႔ကို အာ႐ံုျပဳခဲ့ၾကပါေသးသည္။ ဆရာေျမလတ္သည္လည္း အေမငတ္သူ တစ္ေယာက္မုိ႔ “မိုးေခါင္တဲ့ အေမ့ရြာ”ဟူေသာ ဆရာ၏ ကဗ်ာသည္ပင္ သားတစ္ေယာက္က အေမ့ကို ေခ်ာ့ေသာ “အေမေခ်ာ့ေတး” ျဖစ္၍ ေနမည္လား။
သူသည္လည္း ခရီးမထြက္မီ တစ္ရက္က တစ္စံုတစ္ရာ ေသာ ေငြေၾကးပမာဏျဖင့္ အေမ့ေျခရင္း ၀ပ္စင္း၍ ဦးတုိက္ခဲ့ပါ ေသးသည္။ “သြားေလရာ လာေလရာ ခလုတ္မထိ ဆူးမၿငိပါေစ ႏွင့္” ဟူေသာ အေမ့ ဆုေပးသံကိုလည္း ႏွလံုးသားျဖင့္ ညံ့သက္စြာ သူနာယူခဲ့ပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ၿပံဳး၍ေနေသာ အေမ့မ်က္ႏွာက မိသားစုကို လြမ္းတေသာ မ်က္ရည္စတို႔ျဖင့္ သီသီေ၀့လ်က္။
“ကလ’ာလေရၾကည္___ေၾသာ္___ သေႏၶတည္ကတည္း က___ပူငန္စပ္ခါး___ ေရွာင္ရွားကာေလ ___မေကာင္း ေမတၲာ_ __ေၾသာ္___ ေကာင္းရာညႊန္လုိ့ ရင္းႏွီးေပးေ၀ေစ ___အတတ္ကို လည္း သင္ေစ___ ထိမ္းျမားျခင္း ၀တ္ငါးေထြ___ ေက်ပြန္ပါ ေပ___ႀကီးမားေသာ ေမတၲာမ်ဳိးနဲ့___သားသမီးဆုိးေတြကိုလည္း ___ပစ္႐ိုးထံုးစံ မရွိခဲ့ေပ___တုိ႔ဘုရားေသာ္မွ___ႏို႔တစ္လံုးဖုိး ေက်___အနႏၱဂိုဏ္း၀င္___ေက်းဇူးရွင္ မိဘ ၂ ပါးကို___သား ကန္ေတာ့ပါတယ္ေလ___”
အေဖ ဆံုးသည့္ အခ်ိန္တြင္ အေမ့အသက္ ၄၅ ႏွစ္ေက်ာ္ ေက်ာ္သာ ရွိလိမ့္ဦးမည္။ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ အေမ ပူေဆြး
ေသာက ေရာက္ခဲ့ရမည္လဲ။ သားတို႔၏ မ်က္ႏွာျဖင့္အေမသည္ အံကိုတင္း မာန္ကို ခဲခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္မည္။ သားတုိ႔၏ အနာဂတ္ အတြက္ အပူ႐ုပ္ ဟန္လုပ္ၿပီး ေလာကဓံကို ရဲရဲရင့္ရင့္ အေမ ရင္ဆုိင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္မည္။ တည္ၿငိမ္စ ျပဳၿပီဟု ယူဆရမည့္ အခ်ိန္ကလာ ၅ ႏွစ္ အၾကာတြင္ ညာ၀ိုက္ လက္သီးတစ္လံုး ေကြၽးၿပီး ျဖစ္ေသာ ေလာကခါးခါးသည္ အေမ့ထံ ဘယ္၀ိုက္ လက္သီးတစ္လံုးျဖင့္ ထပ္မံ ေရာက္ရွိလုိ႔ လာခဲ့ျပန္သည္။ သားတစ္ေယာက္ ေလ်ာ့သြားေသာ အေမသည္ ခ်စ္ျခင္းေမတၲာကို ႏွစ္ဆတိုး၍ က်န္သား ၂ ေယာက္ အေပၚ ႀကဲျဖန္႔အုပ္ မုိးလႊမ္းၿခံဳ၊ သားတို႔၏ အနာဂတ္ကို ပိုမို လံုၿခံဳေစခဲ့ျပန္ပါ သည္။
“တစ္အူတံုဆင္း___ တုိ့ေမာင္ႏွမအရင္းေတြ ___ခ်စ္ျခင္း ေမတၲာ___ အဓိကထားလုိ့ေလ___ ေက်းဇူးရွင္ မိဘႏွစ္ပါး ရဲ႔___ၾသ၀ါဒ စကား__ _မၾကားရတာ___ ၾကာ ခဲ့ၿပီေလ___ခ်စ္ေသာ ေဖေဖ___ခ်စ္ေသာ ေမေမ”
မိဘတုိ႔၏ ဂုဏ္ေက်း ဇူးကို တစ္ရက္တာကေလး မွ်ျဖစ္ေစ ေအာက္ေမ့ သတိရ တမ္းတေစလုိသည့္ စိတ္ျဖင့္ ဦးေဆာင္ က်င္းပေသာ မတၲရာ “ေရႊ” ပရဟိတ ဆယ္တန္းပညာဒါန သင္တန္း တာ၀န္ခံ ဆရာ “ဦးခင္ေမာင္ႏုိင္ဦး” ၏ ႐ိုးရွင္း ျပတ္သားေသာ မ်က္ႏွာက ႏွလံုးသား၀ယ္ ပံုရိပ္ထင္လာသည္။ ယခုမွ အသက္ ၄၀ သာ ရွိေသးေသာ လူတစ္ေယာက္၏ အမ်ားအက်ဳိး သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္လုိစိတ္ႏွင့္ လြန္ခဲ့သည့္၁၂ ႏွစ္တြင္ အသက္ ၂၈ ႏွစ္အရြယ္သာ ရွိလိမ့္ဦးမည့္လူငယ္ တစ္ေယာက္၏ ပရဟိတစိတ္ဓာတ္ ထက္သန္ တက္ႂကြမႈကို သူဦး မညြတ္ဘဲ မေနႏိုင္ေတာ့ပါ။ မေလးစား မၾကည္ညိဳဘဲ လ်စ္လ်ဴ႐ႈ ၍ မထားႏုိင္ေတာ့ပါ။
ၿမိဳ႔ ႀကီးျပႀကီးတြင္ ေအာင္ျမင္ေသာ ဘာသာရပ္သင္ ဆရာ တစ္ေယာက္အျဖစ္ မိသားစုအတြက္ ၁၅ ႏွစ္တာလံုး ႐ုန္းကန္ ရွင္သန္လႈပ္ရွားေနခဲ့ရေသာ သူ၏ပုံရိပ္တုိ့ႏွင့္ကိုယ္က်ဳိး လံုး၀မပါ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ သက္သက္ ၁၂ ႏွစ္တာ ပတ္လံုး ေအာင္ျမင္စြာ ရပ္တည္စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ေသာ “ေရႊ” ပရဟိတ ပညာဒါန သင္တန္းေက်ာင္းမွ ဆရာ၊ ဆရာမတုိ့၏ ျဖဴစင္ေသာ ႏွလံုးသားပံုရိပ္တုိ့ကို ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္မိေသာအခါ စိုးရြံ႔အားငယ္စိတ္ တုိ့ႏွင့္အရွက္တရားတုိ့ကသာ သူ၏ ေသြးေၾကာမ်ားအတြင္းသို့ တရၾကမ္း ေမႊ႔ရမ္းစီး၀င္၍ လာသည္။
“သားတုိႊ ___သမီးတုိ႔___လက္ဆယ္ ျဖာယွက္ခါမိုး လုိ႔___ရွိခိုးလုိ႔ ကန္ေတာ့ပါရေစ___”
“ေက်းဇူးရွင္ ေဖေဖနဲ႔ ေမေမ___”
“ေက်းဇူးရွင္ ေဖေဖနဲ႔ ေမေမ___”
“ေက်းဇူးရွင္ ေဖေဖနဲ႔ ေမေမ___”
သီခ်င္း ဆံုးသြားေပၿပီ။ အခမ္းအနားမွဴး၏ အသံကေတာ့ ဆက္လက္ ေပၚထြက္၍ ေနဆဲ။
“အားလံုး လုိက္ဆိုၾကပါခင္ဗ်ား”
“အားလံုး လုိက္ဆိုၾကပါခင္ဗ်ား”
မိဘ ၂ ပါးတုိ႔ အေပၚ ထားရွိေသာ သားသမီးတုိ႔၏ ေမတၲာသည္ တစ္ပတ္ျပန္၍ လည္ေခ်ၿပီ။ ခန္းမႀကီးတစ္ခုလံုး ပြင့္ထြက္ လြင့္စင္သြားမတတ္ ထြက္ေပၚ၍လာေသာ သားတုိ႔၊ သမီးတုိ႔၏ ရင္တြင္း ႏွလံုးသားျဖင့္ နက္႐ိႈင္း လိႈက္လွဲစြာ ေအာ္ျမည္သီက်ဴး လုိက္ၾကေသာ ၅၂၈ မိသားစု သံေယာဇဥ္ သံစဥ္လိႈင္းမ်ားၾကားတြင္ သူသည္ အလုိက္သင့္ စီးေမ်ာ ပါ၀င္၍ သြားေလၿပီ။
မ်က္ရည္တုိ႔သည္လည္း ခန္းေျခာက္၍ သြားေပၿပီ။ ခန္း ေျခာက္သြားေသာ မ်က္ရည္စတုိ႔ ေနရာတြင္ စိုစိုလက္လက္ ေတာက္ေတာက္ပပ အၿပံဳးလွလွတုိ႔က ၀င္ေရာက္ ေနရာယူေခ်ၿပီ။ ထုိအၿပံဳးပန္း လွလွတုိ႔သည္ သား၊ သမီးတုိ့ ရင္တြင္း ႏွလံုးသားထဲ၌ တစ္ရံ တစ္ဆစ္မွ် ညိဳးႏြမ္း မသြားႏုိင္သည့္“မညိဳးပန္း” မ်ားအျဖစ္ ကမၻာတည္သေရြ႔ ထာ၀စဥ္ ရပ္တည္ ရွင္သန္ေနလိမ့္ဦးမည္ဟုလည္း ထင္ျမင္ယူဆ ေနမိပါေသးသည္။
(၁၂-ႏွစ္ေျမာက္ မတၱရာ ေရနည္းငါးေလးမ်ား“ေရႊ”ပရဟိတ ဆယ္တန္း ပညာဒါန သင္တန္းဆရာ/ဆရာမမ်ားသုိ႔ ေလးစား ဦးညြတ္လ်က္)
ညီမင္းညိဳ