Thursday, August 12, 2010

ခ်စ္ျခင္းအားျဖင္႕ . . .

Written by ေမာင္ကိုကို(အမရပူရ)
ထူးအိမ္သင္ သီဆိုေသာ ႏႈတ္ဆက္ေတးကို နားေထာင္မိရာက ထူးအိမ္သင္ ကြယ္လြန္သည့္ ရက္စြဲမႇာ၂၀၀၄ ခုႏႇစ္ ၾသဂုတ္ ၁၄ ဟု သိရ၏။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏႇစ္ ၾသဂုတ္ ၁၄ ဆိုလွ်င္ သူကြယ္လြန္တာ ေျခာက္ႏႇစ္ျပည့္ၿပီ။ ႏႈတ္ဆက္ေတးကို သူ႔သူငယ္ခ်င္း ျမင့္မိုးေအာင္ ေရးဖြဲ႕ထားသည္။ ႏႈတ္ဆက္ေတးသည္ ေတးေရး၏ ဘ၀ေပလား။ ေတးဆိုသူ၏ ဘ၀ေပေလာ။ အႏုပညာသည္ တစ္ဦး၏ ဘ၀ေပေလာ။ ထိုသီခ်င္းကို ဗီစီဒီအျဖစ္ လြင္မိုးက ႐ိုက္သည္။ ဆံပင္ေကာက္ေကြး၊ ႏႈတ္ ခမ္းေမႊး မုတ္ဆိတ္ေမႊးငုတ္စိ၊ ႏႈတ္ခမ္းျပဲျပဲ၊ ပါ၀ါမ်က္မႇန္ထူထူ၊ ေခါင္းမာတတ္ဟန္တူသူ၊ အက်ႌအကြက္၊ ဂ်င္းေဘာင္းဘီအျပာ ၀တ္ဆင္ထားသူ မြန္ျမန္မာလူငယ္ေလး ဂစ္တာတီးေနသည္။ သီခ်င္းဆိုေနသည္။

ၿပီးေတာ့ အလင္းေရာင္အခန္းေလးကို ထားခဲ့သည္။ ေလႇကားအတိုင္း ဆင္းသြား၏။ အေမႇာင္ဆီသို႔ သူတိုး၀င္သြားၿပီ။ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ အျပာသည္ အေမႇာင္ထဲမႇာ ေမႇာင္သြားသည္။ ပုသိမ္ေကာလိပ္ ဂီတညဆီသို႔ သြားမႇာလား။

'ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္ အခ်စ္ဖြဲ႕ သီခ်င္းေလးရယ္ ငါ ေနာက္ထပ္ဆိုညည္းစရာ မလိုအပ္ေတာ့ပါ' ခ်စ္ေမတၲာတရားကို တမ္းတတတ္ေလသူက အခ်စ္ဖြဲ႕သီခ်င္းေလးကို ျပတ္ျပတ္သားသား ႏႈတ္ဆက္သြားၿပီ။ 'ငါျပန္မလာေတာ့ဘူး အခန္းေလးရယ္'ဟု သူ သည္ သီခ်င္းႏႇင့္ ႏႈတ္ဆက္သြား၏။

'ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရားရယ္။ငါမင္းရဲ႕အလိုအတိုင္းသာစြန္႔စားခဲ့တယ္။ငါ့အိပ္မက္ေတြဟာ ျဖစ္မလာခဲ့ဘူး။အေမႇာင္မႇာ က်င္လည္ဖို႔ ထြက္သြားၿပီေဟ့'

ထူးအိမ္သင္ ကြယ္လြန္ခ်ိန္မႇာ သူ၏ဇနီး သြယ္သြယ္ေထြးႏႇင့္ သမီး မိကြန္ေထာသည္ သူ႔သီခ်င္းေတြ စိမ့္၀င္ေနေသာ သူ႔ဂစ္တာေလးႏႇင့္အတူ က်န္ရစ္ခဲ့ၾက၏။ ၾသစေၾတးလ် ပေလြေလးမႇာ မႈတ္သူကင္းမဲ့ေခ်ၿပီ။

''ကြၽန္ေတာ္ စိတ္အ၀င္စားဆံုးက ႏႇစ္ခုပဲရႇိေတာ့တယ္။ အႏုပညာရယ္ ေသျခင္းတရားရယ္ဗ်။ ေသေတာ့လည္း ေပ်ာက္သြားတာပဲဗ်။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လုပ္ခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ေတြ၊ ေကာင္းျမတ္တဲ့စိတ္ထားေတြ၊ ႐ိုးသားမႈေတြက ဘယ္လိုလဲ မသိဘူး''

ထူးအိမ္သင္က သူႏႇင့္တြဲေဖာ္တြဲဖက္ စာေရးဆရာ နီကိုရဲကို ေျပာခဲ့သည္။ ေတးေရး၊ ေတးဆို ထူးအိမ္သင္သည္ သူ႔မိတ္ေဆြ နီကိုရဲ၏ ေမြးေန႔ မစၥတာဂစ္တာမႇာ က်င္းပစဥ္ ေမြးေန႔ရႇင္က သီခ်င္းဆိုေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုေသာ္လည္း အျပံဳးေလးတစ္ပြင့္ သာ ပြင့္ျပခဲ့၏။ သီခ်င္းဆိုမေပးပါ။

ဧရာ၀တီျမစ္၀ႇမ္းမႇာ ျမန္မာႏိုင္ငံႀကီးကို ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကေသာ ေရႇးျမန္မာတို႔ကို သူအရမ္းအံ့ၾသ၊ အရမ္းၾကည္ညိဳ၊ အရမ္း ေလးစားေနမိသည္။ ဧရာ၀တီ၏ ေတာက္ပေသာ သမုိင္းေၾကာင္းကို သူ႔ရင္ဘတ္ ေပါက္ထြက္မတတ္ ခံစားမိသည္။ ေရႇ့ဆက္သြားမည့္ သူ႔ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို ျဖန္႔ၾကက္ခင္းက်င္းၾကည့္မိသည္ . . .


သူ႔ကို လုပ္ခ်င္တာကို လုပ္ရဲေသာ သတၲိထက္ မလုပ္ခ်င္တာမလုပ္ဘဲ ေနရဲေသာ သတၲိကုိ ပိုသေဘာက်မိပါ သည္ဟု ၀တၴဳေရးဆရာက မႇတ္ခ်က္ခ်သည္။ အပိုဆာဒါးေတြ မလုပ္ခဲ့သူဟု ကြၽန္ေတာ္က ထပ္ျဖည့္ခ်င္၏။

ႏႈတ္ဆက္ေတးကို နားေထာင္အၿပီးမႇာ အလင္းဆိုင္ေလးရဲ႕သီခ်င္း၊ ၾကယ္ေတြစံုတဲ့ည သီခ်င္းႏႇစ္ပုဒ္ကို ကြၽန္ေတာ္ ဆက္နားေထာင္မိသည္။ အယ္ျဖဴေရးသည္။ ၂၀၁၀ မႇာ ကြၽန္ေတာ္သည္ ထူးအိမ္သင္၏ ပရိသတ္ အစစ္ျဖစ္သြားၿပီ။ သူ႕မ်က္ႏႇာေပၚမႇ ဟန္မလုပ္ေသာ ႐ိုးသားမႈကို ကြၽန္ေတာ္ႀကိဳက္သည္။ သူသည္ ေပၚလြင္ခ်င္လြန္းေသာ လူစားမ်ဳိးမဟုတ္။ သူ႕မ်က္ႏႇာေပၚမႇာ ၀ါ၀ါထိန္ထိန္ အေရာင္မ်ားကို မေတြ႕ရပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ အျပာေရာင္၊ ႐ိုးသားေသာ အျဖဴေရာင္ကိုသာ ေတြ႕ရတတ္သည္။

"ကြၽန္ေတာ္ ဒီေလာကႀကီးမႇာ ေနမႈ၊ ထိုင္မႈ၊ ရႇင္သန္မႈေပါ့။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ မတရားသျဖင့္ အသက္ရႇင္ေနတာမ်ဳိး မျဖစ္ေအာင္လို႔ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ေနထိုင္ပါတယ္''ဟု မဂၢဇင္း အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမႇာ သူေျပာခဲ့ဖူး၏။

သူလူ႔ဘ၀မႇာ မရႇိေတာ့။ သူ႔အႏုပညာ၊ သူ႔႐ိုးသားမႈ။ သူ႔ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရားတို႔က ေပ်ာက္ကြယ္မသြားပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခံစားေနရသည္။

အိပ္မက္သည္သူ၊ သူသည္ အိပ္မက္။ အိပ္မက္သည္အသက္ ျဖစ္ေစ။ အခ်စ္ႂကြင္းေစ၊ ျမတ္ႏိုးမႈ ႂကြင္းေစ၊ ေမတၲာႂကြင္းေစ။ လင္းလက္ေတာက္ပဆဲမႇာ ကြဲေၾကသြားေသာ ညေနၾကယ္ဟု သူ႕သူငယ္ခ်င္းမ်ားက သူ႔ကိုတင္စားၾက၏။

'ရက္စက္မႈေတြနဲ့ ကမၻာႀကီးက

ခဏၾကည့္တာနဲ႔ ရင္ထဲတုန္လႈပ္သြား။
ဘ၀မႇာ ဆိုးရြားလြန္းတဲ့ အဓမၼကို ႏိုင္ဦးမလား။
ၪာဏ္ပညာရယ္၊ ခ်စ္ျခင္းတရား ရင္ထဲလႇပတဲ့ ေန႔ေတြရႇိဦးမလား။
ၪာဏ္ပညာရယ္ ခ်စ္ျခင္းတရား ရင္ထဲေတာက္ပတဲ့ ေန႔ရက္ေတြ ၾကံဳဦးမလား။
ယံုၾကည္တမ္းတဲ့ ႏႇလံုးသားမ်ားအားလံုးရဲ႕ ကမၻာသစ္ရယ္
ယံုၾကည္တမ္းတတဲ့ ႏႇလံုးသားမ်ားအားလံုးရဲ႕ အိပ္မက္ရယ္

ၪာဏ္ပညာႏႇင့္ခ်စ္ျခင္းတရားတို႔ ထံုးမႊမ္းေသာ အသစ္ကမၻာကို လႇပသည့္ႏႇလံုးသားျဖင့္ ယံုၾကည္တမ္းတတတ္သူ ထူးအိမ္သင္၏ လူငယ္ဘ၀မႇာ အသည္းကြဲေသာ အေမ့ဒုကၡအိုးေလးျဖစ္သည္။

၁-၇-၆၃ မႇာ သူ႔ေမြးရက္စြဲ။ ပုသိမ္ၿမိဳ႕မႇာ မူလတန္းပညာ စတင္သင္ၾကားခဲ့ၿပီး အထက္တန္းပညာကို ပုသိမ္ အ.ထ.က(၃)မႇာ ေအာင္ျမင္ခဲ့၏။ ၁၉၈၂-၈၃ တြင္ ပုသိမ္ေကာလိပ္မႇာ ပထမႏႇစ္ကို ႏႇစ္ႀကိမ္က်႐ံႈးၿပီး ျပင္ပေျဖ (External) ေက်ာင္းသား တစ္ဦးျဖစ္ေန၏။

အခန္းထဲမႇာ သူလဲက်ေန၏။ သူ႔သူငယ္ခ်င္း၏ အခန္းေလးထဲမႇာ သူသည္ ေခြေခြေလး လဲက်ေန၏။ သူသည္ အခန္းထဲမႇာ ပစ္ခ်ခံရေသာ ဖဲခ်ပ္တစ္ခ်ပ္ ျဖစ္၏။ သူသည္ အခန္းထဲက ပုလင္းလြတ္တစ္လံုး ျဖစ္သည္။ သူသည္ အခန္းထဲမႇာ ေထာင္ထား ေသာ ဂစ္တာစုတ္ကေလးတစ္လံုး ျဖစ္သည္။ သူသည္ အခန္းျပတင္းေပါက္မႇ ၾကယ္ကေလးကို ေငးၾကည့္ေနေသာ ၾကယ္ေငးသူတစ္ဦး ျဖစ္သည္။

'အေမ . . . ကြၽန္ေတာ့္ကို စိတ္မပ်က္ဘူးလား

အေမယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ထားသမွ် ဘာတစ္ခုမႇျဖစ္မလာ
ကိုယ္မႇန္တယ္ထင္ရင္ၿပီးေရာ ေခါင္းမာတတ္တဲ့အက်င့္ကဆိုး
ပိုက္ဆံတစ္ျပားမႇမရႇိဘဲ သူသိကၡာရႇိခ်င္ေသးသတဲ့
အေမ့ရဲ႕ဒုကၡအိုးေလးေပါ့'

သို႔ေသာ္ သူသည္ ပုသိမ္ေကာလိပ္ အနီးအနားက အခန္းေလးထဲမႇာ အျမဲတမ္း လဲက်ေနသူ မဟုတ္ပါ။ လဲက်ရာမႇ သူ႐ုန္းထသည္။ သူကိုယ္ကို သူကိုယ္တိုင္ ထူမတ္ခဲ့၏။ မိဘမ်ားက ေမာ္လၿမိဳင္သို႔ တာ၀န္ျဖင့္ ေျပာင္းေရႊ႕ရၿပီးေနာက္ သူလည္း ေမာ္လၿမိဳင္တကၠသိုလ္မႇ ႐ုကၡေဗဒဘြဲ႕ျဖင့္ ေက်ာင္းၿပီးသြားသည္။ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕တြင္ ဂီတဆရာဦးေအာင္စိုး(KC Francis) ထံမႇ ဂီတသေကၤတႏႇင့္ဂီတပညာ သင္ယူသည္။ ၁၉၈၆ ခုႏႇစ္တြင္ နာရီေပၚမႇ မ်က္ရည္စက္မ်ား' အမည္ရႇိ ပထမဆံုး သီခ်င္းအယ္လ္ဘမ္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ အသံသြင္းႏိုင္ခဲ့သည္။ ဂီတကို ေရဆံုးေရဖ်ား စနစ္တက် ေလ့လာဆည္းပူးခဲ့ေသာ ထူးအိမ္သင္သည္ ပထမဆံုးသီခ်င္းမ်ားႏႇင့္ပင္ နာမည္ေပါက္သြားသည္။ ေမႇာ္ဆရာ့အိပ္မက္၊ သက္ၿငိမ္၊ အတၲပံုေဆာင္ခဲမ်ား။ သူ႔သီခ်င္းမ်ားသည္ ေကာင္းကင္ကၾကယ္ကေလးမ်ားႏႇင့္ အဆက္အသြယ္ရသြားၿပီ။ ၿမိဳ႕ျပလေရာင္ညမ်ားထဲမႇာ သူ႔သီခ်င္းက သီခ်င္းဆိုေနသည္။ ဂ်ပ္ဆင္ထိပ္ကလရိပ္ျပာထဲမႇာ သူ႔သီခ်င္းဖြဲ႕တည္သည္။

'ဂစ္တာသံေတြရယ္ ကိုယ္သီဆိုေနမယ္ ရင္ကိုခုန္ေစတဲ့သီခ်င္းရယ္ အေမႇာင္မႇာအသာအယာ နားစြင့္ခဲ့သူမႇာ . . .'

ထူးအိမ္သင္ေရးခဲ့သမွ် သီခ်င္းမ်ားထဲတြင္ ကြၽန္ေတာ္အႀကိဳက္ဆံုး သီခ်င္းႏႇစ္ပုဒ္ရႇိသည္။ အသစ္ကမၻာသို႔။ ရာဇ၀င္မ်ားရဲ႕သတို႔သမီး။ အသစ္ကမၻာသို႔ သီခ်င္းကို ေလးျဖဴ၊ အငဲ၊ မ်ဳိးႀကီးတို႔အဖြဲ႕က ထူးအိမ္သင္ကြယ္လြန္ၿပီးမႇ သီဆိုခဲ့ၾကသည္။ ရာ ဇ၀င္မ်ားရဲ႕ သတို႔သမီးကို ထူးအိမ္သင္ကိုယ္တိုင္ ရာဇ၀င္ေျပာင္ေျမာက္ေအာင္ သီဆိုခဲ့သည္။ ေလးျဖဴက ဂ်ပန္ဖူကူအိုကာၿမိဳ႕မႇာ ျမန္မာလူမ်ဳိး၊ ျမန္မာျပည္ကိုယ္စားျပဳ Own Tune အျဖစ္ ဂုဏ္ယူစြာ သီဆိုခဲ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔တိုင္းျပည္၏ ဧရာ၀တီျမစ္ ျဖစ္ပါသည္။

'ရာဇ၀င္သစ္တို႔ေမြးဖြားရာ ေရႊေရာင္ေန႔သစ္မ်ားအတြက္

ရင္ခုန္သူတို႔ရဲ႕သီခ်င္းေတြ ပ်ဳိမ်စ္စိမ္းလန္းေရးအတြက္ ယံုၾကည္သူေတြအသက္နဲ႔ ထုဆစ္ခဲ့တဲ့ အိပ္မက္မ်ား ဧရာ၀တီ
ရာဇ၀င္မ်ားရဲ႕သတို႔သမီး ငါတို႔ရဲ႕မိခင္ ဧရာ၀တီ
ငါတို႔ရဲ႕၀ိညာဥ္ ဧရာ၀တီ'

ညတစ္ညတြင္ ထူးအိမ္သင္သည္ ပုဂံရိႇ ကန္ေတာ့ပလႅင္ ဘုရားေပၚမႇ ဧရာ၀တီျမစ္ကို စိတ္၀င္တစား စူးစူးရဲရဲၾကည့္ေနမိသည္။ ဧရာ၀တီျမစ္၏ တစ္ဖက္ကမ္း စက္႐ံုဆီမႇ မီးေရာင္မ်ား၊ ဧရာ၀တီျမစ္ျပင္ေပၚမႇာ တလက္လက္ေတာက္ပေနေသာ အလင္း ေရာင္မ်ား၊ ဤဘက္ကမ္းတြင္ ေရႇးေဟာင္းဘုရား မည္းမည္းမ်ား၊ ျမစ္၏တစ္ဖက္တြင္ ေတာင္တန္းမ်ား။

ဧရာ၀တီျမစ္၀ႇမ္းမႇာ ျမန္မာႏိုင္ငံႀကီးကို ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကေသာ ေရႇးျမန္မာတို႔ကို သူအရမ္းအံ့ၾသ၊ အရမ္းၾကည္ညိဳ၊ အရမ္းေလးစားေနမိသည္။ ဧရာ၀တီ၏ ေတာက္ပေသာ သမုိင္းေၾကာင္းကို သူ႔ရင္ဘတ္ ေပါက္ထြက္မတတ္ ခံစားမိသည္။ ေရႇ႕ဆက္သြားမည့္ သူ႔ေမ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို ျဖန္႔ၾကက္ခင္းက်င္းၾကည့္မိသည္။

ပုဂံညမႇရခဲ့ေသာ ညဧရာ၀တီ စ်ာန္၀င္စားမႈကို အိုေအစစ္စတူဒီယိုမႇာ တစ္လလံုးလံုး စိတ္ရႇည္လက္ရႇည္ မအိပ္မေန ေရးဖြဲ႕ေတာ့သည္။ သူ႔ရင္ထဲမႇာ၊ သူ႔ေသြးထဲမႇာ ဧရာ၀တီျမစ္သည္ အားေကာင္းဟုန္ျပင္း စီးဆင္းေန၏။ သီခ်င္းမၿပီးမခ်င္း သူအိပ္မ ျပန္ေတာ့ပါ။ သူ႔စိတ္မႇာ သူ႔ကိုယ္မႇာ သူ႔ေသြးမႇာ ဧရာ၀တီမႇလြဲ၍ အျခား ဘာမႇမရႇိေတာ့ပါ။ သီခ်င္းမၿပီးမခ်င္း သူမာန္မခ်ပါ။ ကြမ္းတစ္ယာ၊ ေရတစ္မႈတ္ျဖင့္ သူစိတ္ေလ်ာ့ခ်လိုက္ျခင္း မလုပ္ပါ။ သူဖန္တီးေသာ 'ရာဇ၀င္မ်ားရဲ႕သတို႔သမီး' ၾကားရေတာ့ ျမန္မာျပည္သည္ ၾကက္သီးျဖန္းျဖန္း ထရၿပီ။

'ဣေျႏၵႀကီးမားလြန္းတဲ့ ဒီေျမမႇာ တို႔ရဲ႕ေသြးေတြ ျဖတ္သန္းရင္းနဲ႔စီးဆင္း

သူဟာရာဇ၀င္မ်ားရဲ႕ လွ်ိဳ႕၀ႇက္ခ်က္တို႔သိမ္းဆည္းထား ဧရာ၀တီ
ေရႊအတိၿပီးေသာ ၿမိဳ႕ျပမ်ား အစဥ္အလာႀကီးမားခဲ့ၾကရာ ရာဇ၀င္ေဟာင္းရဲ႕ အမႇတ္တရ
ဒီေျမဟာတို႔ရဲ႕အမိေျမ ယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ ႏႇလံုးသား ရႇင္သန္ေစသူတန္ခိုးရႇင္
အခမ္းနားဆံုးေသာ သက္ရႇိကဗ်ာ ဧရာ၀တီ'
ရာဇ၀င္မ်ားရဲ႕သတို႔သမီးကို ဖန္တီးခဲ့ေသာ ထူးအိမ္သင္ကို ခင္ဗ်ား ေမ့ေပ်ာက္ပစ္ႏိုင္သလား။ ကြဲေၾကၾကယ္သို႔ ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္...။ ဤစာမ်က္ႏႇာတြင္ သူ႔ကိုအမႇတ္တရ ရႇိရၿပီ။
မူရင္း http://www.news-eleven.com/