Friday, August 12, 2011

ရာဇဝင္မ်ားရဲ႕သတို႔သမီး... ဧရာဝတီကို ခ်စ္ခဲ့သူ

----------------------------------------------------------------------------------------
ရာဇဝင္မ်ားရဲ႕သတို႔သမီး... ဧရာဝတီကို ခ်စ္ခဲ့သူ
ရာဇ၀င္ေဟာင္းရဲ့ သခ်ႋဳင္းရာ
ရာဇ၀င္သစ္တို႔ ေမြးဖြားရာ
ေရႊေရာင္ ေန႔သစ္မ်ား အတြက္
ရင္ခုန္သူတို႔ရဲ့ သီခ်င္းေတြ
ပ်ိဳျမစ္ စိမ္းလန္းေရး အတြက္
ယံုၾကည္သူေတြ အသက္နဲ႔
ထုဆစ္ခဲ့တဲ့ အိပ္မက္မ်ား
ဧရာ၀တီ . . . .
ရာဇ၀င္မ်ားရဲ့ သတို႔သမီး ငါတို႔ရဲ့မိခင္
ဧရာ၀တီ . . . .
ရာဇင္၀င္မ်ားရဲ့ သတို႔သမီး ငါတို႔ရဲ့ ၀ိညာဥ္
ဧရာ၀တီ . . . .
ဧရာ၀တီႏႇင့္ ပတ္သက္၍ စာမ်ားစြာ ရႇိခဲ့ဖူးသည္။ ထိုစာမ်ားထဲ၌ ဆရာတိုက္စိုး၏ 'ဧရာ၀တီ'ကို ပထမဆံုး ဖတ္႐ႈခဲ့ရဖူးသည္။ 'ယဥ္ဧရာ ျဖဴျဖဴေဖြးရယ္က၊ ေတာင္ေဘးမႇာ ေခြကာလည္ေတာ့၊ ခရီးသည္ ဟိုအေကြ႕ကိုျဖင့္၊ ေက်ာ္၍သာ မျမင္ေသာ္လဲ့ ေမွ်ာ္၍သာ အထင္ျဖင့္လႇခဲ့ေပါ့။' ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ ကဗ်ာျဖင့္ ဧရာ၀တီ စာမ်က္ႏႇာမ်ားကို ဆရာတိုက္စိုးက စတင္ ေရးသားခဲ့ပါသည္။ ေနာက္ထပ္ ဖတ္ခဲ့ရသည္က ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၏ 'ျမစ္ဧရာေပၚ၀ယ္' ျဖစ္ပါသည္။

ဧရာ၀တီအေၾကာင္း ဖြဲ႕သီေသာ သီခ်င္းမ်ား၌ ခင္၀မ္း၏ ဧရာ၀တီက ကာလအတန္ၾကာ ျဖတ္သန္း စီးဆင္းခဲ့ဖူးသည္။ ယေန႔ထိတိုင္ စီးဆင္းေနဆဲ။ 'ေအးျမတဲ့ ေျမာက္ေလေၾကာင္းကိုဆန္ျပီး ပ်ံသန္းခဲ့တဲ့၊ ငႇက္ကေလးေတြ၊ အလင္းေရာင္ မရႇိမဲ့ ရႇိမဲ့၊ ခရီး ေ၀းကို ပ်ံသန္းခဲ့ရလို႔ ပင္ပန္းခဲ့ျပီလား၊ ခရီးေဖာ္ အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ မိုးမခ်ဳပ္မီ အိမ္ကိုျပန္ခဲ့ျပီ၊ ဧရာ၀တီ၊ ဧရာ၀တီ၊ ဧရာ၀တီ'။

၁၉၉၁ ခုႏႇစ္ အခ်ိန္။ ထူးအိမ္သင္၏ 'အတၲပံုေဆာင္ခဲမ်ား' အယ္လ္ဘမ္ ထြက္ရႇိလာခဲ့သည္။ 'အတၲပံုေဆာင္ခဲမ်ား' မႇာ ထူးအိမ္သင္ ကိုယ္တိုင္ အၾကိဳက္ဆံုးဟု ေျပာဆိုခဲ့သည့္ အယ္လ္ဘမ္ ျဖစ္သည္။ ထိုအယ္လ္ဘမ္၌ 'ရာဇ၀င္မ်ား၏ သတို႔သမီး' ပါလာခဲ့ျပီ။ ခင္၀မ္း၏ ဧရာ၀တီကဲ့သို႔ ခ်ဳိျမမႈႏႇင့္ အေဆြးဓာတ္ခံ ႏိုးထေအာင္ သယ္ေဆာင္မသြားခဲ့ေပ။

ထူးအိမ္သင္ ေနာက္ပိုင္း၌ ေဇာ္၀င္းထြဋ္ကလည္း ဧရာ၀တီ အေၾကာင္း သီခ်င္းသီဆိုခဲ့သည္။ 'ဧရာ၀တီရယ္ စီးဆင္းပါ... ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကမ္းေျခထဲ ငါေလ အေရာက္သြားမလို႔၊ လမ္းျပလႇည့္ပါ'။ 'သက္ရႇိျမစ္' အမည္ျဖင့္
ေလးျဖဴကလည္း ဧရာ၀တီကို ဖြဲ႕ဆိုခဲ့ျပန္သည္။

မည္သည့္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရႇိေနသည္ျဖစ္ေစ ႏိုင္ငံႏႇင့္ လူမ်ိဳး၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအေပၚ တန္ဖိုးထားသည့္ စိတ္။ ထိုစိတ္ဓာတ္မ်ား ထုထည္ႀကီးမားေနဆဲ ျဖစ္သည့္ မ်ိဳးဆက္၌ ထူးအိမ္သင္ ျဖတ္သန္းခဲ့ပါသည္...
လူတစ္ဦး၏ ယံုၾကည္ခ်က္ႏႇင့္ ခံယူခ်က္က ထိုသူ လုပ္ေဆာင္သမွ် အရာအားလံုး၌ ထင္ဟပ္မႈ ျဖစ္ေစပါသည္။ 'ရာဇ၀င္မ်ားရဲ႕ သတို႔သမီး' ကို ေရးသားခ်ိန္၌ ထူးအိမ္သင္၏ အသက္မႇာ ၂၇ ႏႇစ္ အရြယ္ခန္႔သာ ရႇိေသးသည္။

ဧရာ၀တီ၏ သာမန္ဇာစ္ျမစ္ကို ေဖာ္က်ဴးခဲ့ျခင္း မဟုတ္။ အမ်ဳိးသားေရး စိတ္ဓာတ္ႏႇင့္ ႏိုင္ငံအတြက္ ဂုဏ္ယူလိုစိတ္ ျပည့္ႏႇက္ေနေသာ လူငယ္တစ္ဦး၏ ႏႇလံုးသား စည္းခ်က္မ်ားကို ေတြ႕ရႇိခဲ့ပါရသည္။ ပုဂံသို႔ ေရာက္ရႇိခဲ့စဥ္ အခ်ိန္၊ ကန္ေတာ့ပလႅင္ ဘုရားထက္မႇ ဧရာ၀တီျမစ္ကို ၾကည့္ရင္း ထိုသီခ်င္းကို ထူးအိမ္သင္က ေရးသားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

''ျမန္မာေတြ အဲဒီအခ်ိန္က တိုးတက္ခဲ့တယ္ ဆိုတာ လက္႐ံုးရည္ေရာ၊ ႏႇလံုးရည္ေရာ ေရႇးျမန္မာၾကီးေတြ ဘယ္လိုဘယ္လို ခက္ထန္ၾကံ့ခိုင္တဲ့၊ အားေကာင္းတဲ့ ႏႇလံုးသားေတြနဲ႔ ဘယ္လိုေပ်ာ့ေပ်ာင္းတဲ့ ႏႇလံုးသား၊ ဘယ္လိုသိမ္ေမြ႕တဲ့ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ ဧရာ၀တီျမစ္၀ႇမ္းနယ္မႇာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခုေခၚေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံၾကီးကို ဘယ္လို တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကတယ္ ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရင္ထဲမႇာ အရမ္းကို အံ့ၾသျပီး ေလးလည္းေလးစားမိတယ္။ ေရႇးျမန္မာၾကီးေတြအေပၚ အရမ္းကို ၾကည္ညိဳတဲ့စိတ္၊ ကြၽန္ေတာ့္ ရင္ထဲမႇာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေပၚလာခဲ့တယ္။ ေနာက္ ေရႇ႕ဆက္သြားမယ့္ ဧရာ၀တီရဲ႕သမိုင္းမႇာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အိပ္မက္ေတြ ေရႇ႕ဘယ္လို ျဖစ္လာမလဲ ဆိုတာကို စိတ္ထဲမႇာ ခင္းက်င္းၾကည့္တာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အိပ္မက္ေလးေတြကို ျပပြဲခင္းၾကည့္တဲ့သေဘာ၊ အေၾကာင္းအရာ ကေတာ့ အဲဒါပါပဲ'' ႐ုပ္ရႇင္ေတးကဗ်ာ မဂၢဇင္း၏ အင္တာဗ်ဴးေမးခြန္းကို ထိုကဲ့သို႔ပင္ ထူးအိမ္သင္က ေျဖၾကားခဲ့ဖူးသည္။

ပုဂံမႇ ျပန္ေရာက္ခဲ့ျပီးခ်ိန္မႇာပဲ 'ရာဇ၀င္မ်ားရဲ႕ သတို႕သမီး' ကို ထူးအိမ္သင္က ေရးသားခဲ့သည္။ သံစဥ္ ျပီးသြားခ်ိန္၌ သီခ်င္းစာသားက တစ္ေၾကာင္းတည္းသာ ရရႇိေသးသည္။

'ကြယ္လြန္ျပီးေသာ အိပ္မက္မ်ား'။

ထိုတစ္ေၾကာင္းတည္းကိုပင္ ညလံုး ေပါက္ ထိုင္ေရးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အိုေအစစ္ စတူဒီယို၌ မျပီးမခ်င္း ေရးသားခဲ့သည္။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္လံုး ၿပီးသြားခ်ိန္တြင္ အခ်ိန္က တစ္လ ၾကာျမင့္ခဲ့ျပီ ျဖစ္သည္။

ကြယ္လြန္ျပီးေသာ အိပ္မက္မ်ား
ထာ၀စဥ္ လဲေလ်ာင္း အိပ္စက္ရာ
ဣေျႏၵၾကီးမားလြန္းတဲ့
ဒီေျမမႇာ တို႔ရဲ့ ေသြးေတြ
ျဖတ္သန္းရင္းနဲ႔ စီးဆင္း
သူဟာ
ရာဇ၀င္မ်ားရဲ့ လွ်ိဳ႕၀ႇက္ခ်က္တို႔
သိမ္းဆည္းထား
ဧရာ၀တီ . . . .
ေရႊအတိျပီးေသာ ျမိဳ့ျပမ်ား
အစဥ္အလာ ၾကီးမားခဲ့ၾကရာ
ရာဇ၀င္ေဟာင္းရဲ့ အမႇတ္တရ
ဒီေျမဟာ တို႔ရဲ့အမိေျမ
ယဥ္ေက်းမႈရဲ့ ႏႇလံုးသား
ရႇင္သန္ေစသူ တန္ခိုးရႇင္
အခမ္းနားဆံုးေသာ သက္ရႇိကဗ်ာ
ဧရာ၀တီ . . .

ထူးအိမ္သင္ အေၾကာင္း ေျပာမည္ ဆိုပါက ထူးအိမ္သင္ ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ေခတ္ကို ေျပာရပါမည္။

မည္သည့္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရႇိေနသည္ျဖစ္ေစ ႏိုင္ငံႏႇင့္ လူမ်ိဳး၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအေပၚ တန္ဖိုးထားသည့္ စိတ္။ ထိုစိတ္ဓာတ္မ်ား ထုထည္ႀကီးမားေနဆဲ ျဖစ္သည့္ မ်ိဳးဆက္၌ ထူးအိမ္သင္ ျဖတ္သန္းခဲ့ပါသည္။ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကို ေရႇ႕တန္း မတင္ေသာ မ်ိဳးဆက္။ လုပ္သင့္တာ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ မ်ိဳးဆက္။ လုပ္ရပ္တိုင္း၌ အက်ဳိးအျမတ္ မည္မွ်ရမည္ကို မစဥ္းစားခဲ့ဘဲ လုပ္စရာ ရႇိသည္မ်ားကို ယံုၾကည္ရာ အတိုင္း လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည့္ မ်ဳိးဆက္။

ထိုလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားက ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ တန္ဖိုးရႇိေသာ လုပ္ရပ္မ်ား ျဖစ္လာေစခဲ့ပါသည္။

ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား ျဖစ္ထြန္းမႈကို မစဥ္းစား၊ ယံုၾကည္ရာႏႇင့္ ယံုၾကည္ခ်က္ကို အခိုင္အမာထားျပီး ဘ၀ကို ေလွ်ာက္လႇမ္းခဲ့ၾကသူမ်ားတြင္ ထူးအိမ္သင္လည္း တစ္ဦး အပါအ၀င္ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

ထူးအိမ္သင္၏ ဘ၀ ျဖတ္သန္းမႈႏႇင့္ သီခ်င္းမ်ားအေၾကာင္း ေျပာမည္ဆိုပါက မ်ားစြာ ရႇိေနမည္ ျဖစ္ပါသည္။ 'နာရီေပၚက မ်က္ရည္စက္မ်ား'၊ 'ေ၀းသြားတဲ့အခါ'၊ 'ညီေလးေရ'၊ 'နာရီရဲ႕သီခ်င္း'၊'သူငယ္ခ်င္းအတြက္'၊'သက္ၿငိမ္'၊
'ဂ်ပ္ဆင္ထိပ္ကလရိပ္ျပာ'၊ 'ရင္ခုန္အခ်စ္'၊ 'ရာဇ၀င္မ်ားရဲ႕သတို႔သမီး'၊ 'အေမ့ရဲ႕ ဒုကၡအိုးေလး'၊ 'အေမ့အိမ္'၊ 'ဗင္းဆင့္ဗင္ဂိုးတမ္းခ်င္း'၊ 'ၿမိဳ႕ျပညမ်ားႏႇင့္ မဟာ၀ီရအိုဗုဒၶ'။ ထိုသီခ်င္းမ်ား အျပင္ အျခားေသာ သီခ်င္းမ်ားစြာက မႇတ္တိုင္မ်ား အျဖစ္ ရႇိေနခဲ့ပါသည္။

၁၉၈၇ ခုႏႇစ္တြင္ ထြက္ရႇိခဲ့ေသာ ထူးအိမ္သင္၏ ပထမဆံုး အယ္လ္ဘမ္။ 'နာရီေပၚမႇမ်က္ရည္စက္မ်ား'။ ထို အယ္လ္ဘမ္၌ အသက္ ၁၇ ေက်ာ္၊ ၁၈ ႏႇစ္အရြယ္ အခ်ိန္မ်ားက ေရးသားခဲ့ေသာ သီခ်င္းမ်ား ပါ၀င္ခဲ့သည္။ အယ္လ္ဘမ္ မထြက္မီက ပရိသတ္မ်ား အၾကား ပ်ံ႕ႏႇံ႔ေရာက္ရႇိေနသည့္ ထိုသီခ်င္းမ်ားက ထူးအိမ္သင္၏ သမိုင္း အစကို လႇေစခဲ့သည္။ သီခ်င္းစာသားမ်ား၏ အဓိပၸာယ္ ေလးနက္မႈႏႇင့္ ကိုယ္က်ဳိးမဖက္ေသာ လူငယ္တစ္ဦး၏ ယံုၾကည္ခ်က္ႏႇင့္ စိတ္ဓာတ္ကို ေတြ႕ရႇိလိုက္ရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

''နာရီေပၚမႇ မ်က္ရည္စက္မ်ား'' သီခ်င္းေခြသည္ စတီရီယို ဂီတသမိုင္းတြင္ အေရးႀကီးေသာ မႇတ္တိုင္တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အေရးႀကီးေသာ ပထမ မႇတ္တိုင္တစ္ခုမႇ ၁၉၇၅ ခုႏႇစ္က ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ စိုင္းခမ္းလိတ္ ေရးသားၿပီး စိုင္းထီးဆိုင္ သီဆိုခဲ့သည့္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ The Wild Ones ေတးဂီတ အဖြဲ႕၏ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေခတ္တစ္ေခတ္လို သက္၀င္ လႈပ္ရႇားေစခဲ့ေသာ အားထုတ္မႈႀကီး အၿပီး ဒုတိယေျမာက္ ေျပာင္းလဲမႈႀကီး တစ္ခုကုိ ထူးအိမ္သင္က စတင္လိုက္ျပန္သည္။ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေတးသီခ်င္းတို႔၏ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးကို ေနာက္တစ္ဆင့္ ျမင့္တက္ေစခဲ့သည္။ ပံုသဏၭာန္ အပိုင္း၊ တင္ဆက္မႈအပိုင္း၊ ဒႆန အပိုင္း၊ ခံစားမႈရသေပးႏိုင္ပံု အထိ အစစ အရာရာ သိသိသာသာ ေျပာင္းလဲသြားသည္။ နာရီေပၚမႇ မ်က္ရည္စက္မ်ား ေနာက္ပိုင္း ဆက္ထြက္လာေသာ ေမႇာ္ဆရာအိပ္မက္၊ သက္ၿငိမ္၊ အတၲပံုေဆာင္ခဲမ်ား၊ အၾကင္နာအိပ္မက္ စသည့္ သီခ်င္းေခြမ်ားျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ လူငယ္ထု အေပၚ ၾသဇာ သက္ေရာက္ခဲ့သည္မႇာ အထင္အရႇားပင္ ျဖစ္သည္''ဟု ေတးေရး ေမာင္သစ္မင္းက ထိုသို႔ မႇတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ဖူးသည္။

မြန္စစ္သူၾကီး လဂြန္းအိမ္၏ အမည္မႇ 'အိမ္' ကိုယူျပီး ထူးအိမ္သင္ ျဖစ္လာသူ၊ ကြၽန္ေတာ္က ပ၀တၲိသား၊ ဇာတိက ပုသိမ္လို႔ ေျပာတတ္သူ၊ ျမိဳ႕မျငိမ္းလို ျဖစ္ခ်င္သူ၊ ေရႊဥေဒါင္းကို စြဲလန္းသူ၊ ကဗ်ာမ်ားကို ခ်စ္တတ္သူ၊ 'ထင္း႐ႈးပင္ရိပ္'ကို စြဲလန္းသူ၊ ထိုးျမဲလက္မႇတ္တိုင္း၌ 'ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္'ဟု ေရးသားတတ္သူ၊ ဧရာ၀တီကို ခ်စ္တတ္သူ။

၂၀၀၄ ခုႏႇစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၄ ရက္ေန႔ အသက္ ၄၂ႏႇစ္ အရြယ္မႇာ ထူးအိမ္သင္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ ယခုႏႇစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၄ ရက္။ ထူးအိမ္သင္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္မႇာ ခုႏႇစ္ႏႇစ္ရႇိခဲ့ျပီ ျဖစ္ပါသည္။ ထူးအိမ္သင္၏ စိတ္ဓာတ္၊ ခံယူခ်က္၊ ယံုၾကည္ရာႏႇင့္ သီခ်င္းမ်ားက ရႇင္သန္ေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။

မႇီျငမ္း။ ထူးအိမ္သင္အမႇတ္တရ အစိမ္းရင့္ေရာင္ရက္စြဲမ်ား စာအုပ္၊ ထူးအိမ္သင္ ေတးေပါင္းခ်ဳပ္။